Avatar billede godown Nybegynder
03. april 2003 - 16:54 Der er 3 kommentarer

Scsi LVD/SE vs Akai sampler

Er der nogen der kan hjælpe????

Har adaptec 2940uw controler ibm scsi lvd/se disk i maskinen det køre fint controler har ID 7 disk har ID 0.

Problemet er når jeg tilslutter min Akai Sampler på den eksterne del af 2940 kortet, så forsvinder disken fra scsi bios.

Akia sampler har jeg sat til ID 6, og har prøvet andre id nr. men uden held.

Eksternt på 2940 kortet er der 68 pin conector som forbindes til 25 pin i sampler.

hvad gør jeg galt.

MVH

/godown
Avatar billede real_icebear Nybegynder
03. april 2003 - 17:06 #1
Skal der ikke terminering på????
Avatar billede godown Nybegynder
03. april 2003 - 18:01 #2
efter hvad jeg har læst skal der ikke termineringer på når der køre intern og ekstern samtidig
Avatar billede zenze Nybegynder
03. april 2003 - 22:26 #3
Der skal ALTID terminering på sidste enhed i en SCSI-kæde. Når du kun har en enhed på eksternt, kan du nøjes med en passiv terminator.