Avatar billede mazik Nybegynder
03. april 2003 - 11:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

FTP :-(

Hejsa

Jeg kan ikke helt få min proFTP server til at køre!

Når jeg starter min ftpserver siger den "`no such user`" som vist på billedet: www.sprithuset.dk/Nosuchuser.bmp
Bemærk at brugerne er oprettet i filen /usr/local/proftpd/etc/user.conf

Hvis I klikker på disse 2 links vil I se min konfigurationsfil, samt brugerne der har adgang til FTP'en

www.sprithuset.dk/proconf.bmp
www.sprithuset.dk/userconf.bmp

Håber der er nogen der kan give mig et svar :-)
Avatar billede Soren L. Hansen Nybegynder
03. april 2003 - 11:36 #1
Den leder efter en bruger, der hedder '/usr/local/proftpd/etc/user.conf'.
Det, User-direktivet angiver, er, hvilken bruger serveren normalt skal køre som. Det vil typisk være nobody.
Det, du leder efter er AuthUserFile-direktivet.
Du skal altså skrive 'AuthUserFile' istedet for 'User'.
Avatar billede mazik Nybegynder
03. april 2003 - 12:13 #2
-/Linuxkonsulent/-
Det virker nu også fint :-)

Men når jeg starter min FTP nu skriver den dette: DMZ_2 error: unable to determine IP address of 'DMZ_2'

Ved du hvorfor?
Avatar billede mazik Nybegynder
03. april 2003 - 12:18 #3
-/Linuxkonsulent/-
Kan dette skyldes at min DNS endnu ikke køre ?
Avatar billede Soren L. Hansen Nybegynder
03. april 2003 - 12:51 #4
Ja.
I /etc/hosts bør der være en linie, der ser ca. sådan ud:
127.0.0.1  localhost detrigtigehostnavn

Nogen synes også det er smart, at der står: 'localhost.localdomain'.
Avatar billede Soren L. Hansen Nybegynder
03. april 2003 - 12:53 #5
Enhver host bør til enhver tid - uafhængigt af om DNS er oppe eller ej - være i stand til at resolve sit hostnavn.
Avatar billede mazik Nybegynder
03. april 2003 - 13:57 #6
-/Linuxkonsulent/-
Det virker fint hvis jeg connecter til 127.0.0.1 nu!

Det sidste jeg skal høre dig efter er omkring passivemode?

Hvis jeg fx. køre en "ls" på clienten skriver den:
530 Please login with USER and PASS
Passive mode refused.

Jeg har brøvet at logge på med passive mode, men der sker det samme?

I dette tilfælde er brugerens hjemmebibliotek /home hvor jeg ved der ligger nogle filer :-)

Hvad gør jeg forkert nu?
Avatar billede Soren L. Hansen Nybegynder
03. april 2003 - 14:36 #7
Der står jo netop "Passive mode *refused*". Du skal altså med andre ord sørge for at bruge active mode. :-)
Avatar billede mazik Nybegynder
03. april 2003 - 18:58 #8
-/Linuxkonsulent/-
Ok!

Tak for de gode svar...