Avatar billede PHBK Praktikant
03. april 2003 - 00:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Design til udskrift, redigerbart

Jeg skal lave et fast design, hvor indhold skal kunne redigeres.
Det drejer sig om opstillingssedler til min arbejdsplads.
Derfor skal det indeholde forskellige faste felter, der bl.a. skal indeholde tegningsnummer, værktøjer, materiale osv. og ca. halvdelen af A4-arket skal indeholde et billede af emnet og illustrationer.
Jeg tænkte på et DTP program, men det bruges generelt til at designe en side med tekst/billeder. Det jeg ønsker er en skabelon hvor man går til de forsk. felter of intast. info. Herunder er en groft illustreret hvad det er jeg ønsker et program til. Blot med pænere felter end dette, og gerne med database. Lige nu bruger jeg excel, men bedre må findes, hvor man selv kan designe. Det er firmaet der betaler, så kom med billige såvel som dyre løsninger. (Helst billige, iflg. firmaet :P)
________________________________________________________
|  kunde her    |    tegn. nr. her              | Dato  |
|--------------------------------------------------------|
|        |        |                                    |
|--------------------------------------------------------|
|                                                        |
|            Tegn.                                      |
Avatar billede PHBK Praktikant
03. april 2003 - 00:57 #1
AAARGH noget gik galt med det design jeg forsøgte at illustrere, men jeg tror i har fanget meningen.
På forhånd tak!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
03. april 2003 - 02:13 #2
Du kunne jo i Word oprette en skabelon hvori du opretter en tabel. I denne tabel indsætter du nogle formularfelter. Du kan springe mellem disse formularfeler ved hjælp af tasten f11. I hver eneste celle i din tabel kan du opdele cellen både i flere rækker samt flere kolonner. Alle dine faste indputs skal du bare skrive direkte i tabellen. Du kan altid slutte med at beskytte alle celler undtagen dem som skal taste noget i. Der er intet til hindrer for at du kan komme billeder ind i celler.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
03. april 2003 - 02:21 #3
Når du skal beskytte din skabelon går du i funktioner - beskyt dokument - tillad kun - prik i udfyldning af formular. Sæt en kode for at fjerne beskyttelsen igen.
Nu kan der ikke ændres i alle dine faste felter men formularen kan udfyldes de steder hvor du har sat et tekstfelt ind.
Du finder formularfelterne under - Vis - værktøjslinjer - formular
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2003 - 13:20 #4
Jeg kan godt lave et system der køre på nettet, men jeg er ikke helt med hvad det er du vil have, kan du ikke skrive nærmere på min mail osj@device.dk
Og så kan vi snakke nærmere omkring det.
Avatar billede PHBK Praktikant
09. april 2003 - 01:07 #5
aovergaard > Det er det jeg bruger nu. Jeg kom til at skrive Excel, men det var word jeg mente.

spacemaninc > Det er rart at høre. Det er som sagt et layout hvor det er muligt at udskrive 'blanke' sider (uden info, kun opdelingen) men også med mulighed for at udfylde via pc. Også med mulighed for en tegning i .jpg format, som skal bruges til illustration.
Jeg vil sende den wordfil jeg hidtil har brugt, så du kan se hvad det er jeg mener. Det jeg ønsker er mulighed for det samme, men nemmere, og bedre mulighed for tilføjelse af tegning(er)
Når du læser dette, skulle du have modtaget mailen.
På forhånd tak.
Avatar billede PHBK Praktikant
06. maj 2003 - 06:26 #6
hmmm, har du kikket på det aovergaard?
Jeg har ikke hørt fra dig.
Er der andre bud?
Tak.
Avatar billede PHBK Praktikant
24. juli 2003 - 19:47 #7
Da der tilsyneladende ikke er noget svar jeg kan bruge, lukker jeg spørgsmålet :(