Avatar billede nesral Nybegynder
02. april 2003 - 19:06 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

refresh rate

1. jeg har lige monteret og installereret et matrox g550 mill.  i min computer mit største problem er at jeg kan ikke vælge en refresh på 72 hz det kan da vel ikke være rigtigt at der kun er 6 og vælge imellem 43/60/70/75/80/85 hz..
2. mit er andet problem er at mit tv ud hakker lidt af og til lige gyldigt om det er dvd/divx/xvid den hakker på fuldstændig samme måde men det er ikke hele tiden
Avatar billede angelenglen Nybegynder
02. april 2003 - 19:10 #1
1. jo det kan godt passe. jeg skal ikke 100% kunne sige at det ikke kan ændres på nogen måde, men der er nogle kort der ikke understøtter den refresh rate - jeg anbefaler under alle omstændigheder 75Hz eller over - selv kører jeg 100Hz og ville nødigt arbejde med mindre...

2. Nogle gange kan det hjælpe at sætte opløsningen ned til 800x600 (eller 640*480 hvis dit OS understøtter det). -Det har ihvertfald hjulpet ved mig en del gange. (Specielt ved nyere divX 5 video-klip).
Avatar billede doggy82 Praktikant
02. april 2003 - 19:11 #2
Hvorfor skal du absolut ha' 72 hz ?
- vælg dog 75 eller 80
Avatar billede brian.nielsen Nybegynder
02. april 2003 - 19:16 #3
Du kan bruge RefreshForce - Det er permanent tweaking (indtil du formatere eller laver det om igen), så pas på når du bruger det.

Download det her: http://www.pagehosting.co.uk/rf/
Avatar billede viciodk Praktikant
02. april 2003 - 19:16 #4
nesral -> Du kan bruge dette program til bl.a. at finindstille refresh rate. http://www.nvrt.org/
Avatar billede brian.nielsen Nybegynder
02. april 2003 - 19:20 #5
Faktisk den samme der har lavet begge programmer, men refreshforce virker bedre.
Og ja, jeg har prøvet begge
Avatar billede nesral Nybegynder
02. april 2003 - 19:57 #6
programmerne ser fine ud men nv refresh tool kan ikke bruges med et matrox

og refresh force ændrer ikke på noget som helst lige gyldigt hvad jeg vælger og hvor man gange jeg prøver / genstarter
Avatar billede angelenglen Nybegynder
03. april 2003 - 12:41 #7
jeg tror også kun den virker til nVidia kort, men der står godt nok at det virker til alle... hvad for et OS har du? XP?
Det burde virke, men under alle omstændigheder vil jeg stadig anbefale at du manuelt vælger fx 85Hz - og så bagefter leger med de programmer...
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. april 2003 - 09:20 #8
Har du set i manualen, om G550 overhovedet understøtter 72Hz i den opløsning du ønsker?

JP