Avatar billede tra-la Nybegynder
31. marts 2003 - 10:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Disable IP forwarding

Halløjsa

Jeg har et lille problem med at få en VPN-forbindelse til at virke på en Windows 2000 professional maskine. VPN-klienten kræver at IP forwarding slås fra, men hvordan gør man det ?
I NT4.0, og serverudgaven af Windows 2000 er der (så vidt jeg kan se) mulighed for direkte at checke fra/til. Men jeg kan ikke finde denne funktionalitet i 2000 prof.

Nogen bud ?

MVH

tra-la
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2003 - 11:00 #1
Avatar billede tra-la Nybegynder
31. marts 2003 - 12:00 #2
Ok tpo

Jeg har kigget lidt, og prøvet supportsiden. Umiddelbart troede jeg dette var løsningen, men parameteren IPEnableRouter er sat = 0.
Det er den der ifølge dokumentet enabler/disabler forwarding.
Hvis jeg efterfølgende laver en IPConfig, skriver den IPForwarding Enabled.

Dette fortæller mig, at selv om IPEnableRouter = 0, er det ikke hele sandheden.
Er der monstro andre steder man kan overrule IPEnableRouter ??

MVH

tra-la
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2003 - 12:18 #3
Du skal såmænd bare genstarte maskinen.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2003 - 12:28 #4
Læste lige din kommentar lidt mere grundig.

Du skriver at: "IPEnableRouter er sat = 0". Det er måske instalationsprogrammet til din VPN client, der har sat denne værdi i registry, men... Ændringen træder først i kraft når maskinen er genstartet.
Avatar billede tra-la Nybegynder
31. marts 2003 - 12:44 #5
Hejsa tpo

He he he, ja undskyld jeg griner, men jeg troede det var unødvendigt at skrive at jeg selvfølgelig har genstartet maskinen (op til flere gange). Det er jo trods alt Windows :-)

MVH

tra-la
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2003 - 14:58 #6
Så kan du da grine en gang til, når jeg spørger om det er denne value du sætter til 0?

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters]
"IPEnableRouter"=dword:00000000

Det virker ganske udmærket på min W2K Pro SP3
Avatar billede tra-la Nybegynder
31. marts 2003 - 19:25 #7
Hejsa tpo

Har lige grinet lidt over en anden win 2000 maskine, hvor det virker som du/micro beskriver. Dog må jeg efterhånden ty til gråd, da det stadig ikke virker på den første maskine.
Så det må være et eller andet stykke software der gør et eller andet. Jeg afinstallerer nu bit for bit (slynglen skal findes).

Men tak for din hjælp, du får pointene for ulejligheden.

P.s. Skulle du tilfældigvis falde over en microsoft supportside der beskriver problemet, er jeg selvfølgelig lydhør :-)
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2003 - 12:19 #8
Jeg vil meget gerne se din løsning, hvis du finder den. Så kan vi grine lidt sammen. :-)