Avatar billede imay Nybegynder
31. marts 2003 - 07:54 Der er 17 kommentarer

Pornoproblem endnu engang :)

Jeg fik et udmærket svar for et par uger siden, men problemet er ikke helt løst.

Min søn har været i kontakt med nogle pornosider på nettet, og jeg har endelig (takket være et program, der hedder "Ad-aware 6.0") fået dem ud af registreringsdatabasen.

Problemet er, at ca. 1 x om ugen, kommer skidtet tilbage, og så skal jeg lave en ny scan.

Ad-aware har en "obs"-funktion, som jeg selvfølgelig kan købe, men kan det ikke gøres på anden måde, for at jeg kan undgå at få min computer invaderet af uønskede billeder (jeg vil selv bestemme hvornår og hvad, jeg skal se ;)  ) ???

Det er ikke nødvendigvis den samme side, jeg er på, når pornoen dukker op, så den er ikke hæftet på én bestemt side.
Avatar billede disky Nybegynder
31. marts 2003 - 08:07 #1
Forbyd internet adgang til din søn, anskaf et filter der ikke tillader surfning på porno sites helt perfekte er de dog ikke.
Eller indrøm de egentligt er dig der surfer porno og lad være med det :)
Avatar billede imay Nybegynder
31. marts 2003 - 08:19 #2
:)))) - for det første er min søn ikke længere på nettet, hvis jeg ikke har givet ham adgang ...

Hvis jeg skal have et filter, kan jeg så downloade et freeware eller SKAL jeg købe det ?? Jeg har aldrig haft problemer med det før, men han må have åbnet et vindue et eller andet sted "out there". Kan det ikke slettes igen, eller er man prisgivet ???

Hvis jeg selv surfede porno, ville det jo ikke (eller netop) hidse mig op, når det kom frem *LOL*
Avatar billede mal_t Nybegynder
31. marts 2003 - 08:21 #3
Jeg vil lige høre hvor gammel din søn er?
For så kan vi se om vi kan nare ham på en rimlig nem måde så han ikke kan se porno på computeren (medmindre han kender bestemte sidder så han bare kan skrive URLen.
Medmindre han har meget forstand på computere.

Det kunne jo være han havde tilmeldt sig noget
(sikkert ikke med vilje) som gør at der kommer porno igen.

/MaL_T - Malte Worsøe
Avatar billede disky Nybegynder
31. marts 2003 - 08:24 #4
Jeg er sikker på du kan finde porno filtre gratis på nettet også, jeg har aldrig prøvet at bruge dem, da jeg er den eneste der har internet adgang her :-)

Men prøv at kør adware, slet alle temporary internetfiler, også offline downloaded pages, og ret start side til f.eks. Blank side.
Det skulle egentligt fjerne det som der er på maskinen.

Husk adware skal være nyeste version.

prøv at søg på google efter 'porno filer' 'no porno surfing' og lignende
Avatar billede imay Nybegynder
31. marts 2003 - 08:25 #5
Hej Malte. Han er 12, men rimeligt velfungerende på en computer. Problemet er ikke ham (mere). Problemet er, at det bliver ved med at komme frem, når jeg går på nettet, og det er jeg træt af. jeg tvivler på, at han decideret har tilmeldt sig noget, uden dog helt at kunne blive klog på det - SÅHH pinligt at blive opdaget af sin mor ... så det borer vi ikke FOR meget i. Siden, der kommer  frem kan jeg godt finde via ad-aware, og kan også få den renset ud, men den bliver ved med at komme igen
Avatar billede imay Nybegynder
31. marts 2003 - 08:27 #6
Hej Disky - har slettet alt, men er lige nu i gang med at lede efter et filter. Synes det er lige rigeligt at jeg også skal betale for det ... selvom det i så tilfælde er ham, der skal det :)
Jeg kan ikke rette min startside til blank side, da jeg kører Stofanet, og derfor er nødt til at have min internet-adgang som startside
Avatar billede mickey777 Nybegynder
31. marts 2003 - 14:13 #7
Norton Internet Security eller Norton Family Internet Securrity kan opsætte filter på "alt" hvad der kan forbindes med porno. Firewall kan måske endnu også lukke for disse ubehagelige pop-ups, som du får.
Avatar billede mal_t Nybegynder
31. marts 2003 - 17:27 #8
mickey777 - Jeg har selv prøvet Norton´s filter, det fungerer overhovedet ikke, så vil anbefale du ikke invisterer i det imay, f.eks. kan man søge på ordet "Anders" og så blokerer Norton. Ikke brug det!
Tror også det burde virke at slette TIF!
kører du XP ?

/MaL_T - Malte Worsøe
Avatar billede imay Nybegynder
31. marts 2003 - 23:13 #9
Hej Mal-T. Nej jeg kører WIN98. Jeg har downloaded en "ICRA"-filter, som var gratis. Der kan man vælge (rigtig amerikansk ;)  ), nude, violence osv fra. Derudover er der password på, så kun jeg kan ændre fravalget. Nu prøver jeg det. Jeg har Norton antivirus, det gør ingen forskel, derudover har jeg Sygate firewall, men det sorterer ikke den slags fra, da det ikke lægger sig i exe-filerne. Det mest "ondskabsfulde" var en dll-fil, som ikke kunne slettes før maskinen var genstartet.
Undskyld, men Hvad er TIF ???
Avatar billede imay Nybegynder
01. april 2003 - 00:13 #10
Så åndssvag må man kun være efter der er ændret til sommertid ! TIF har jeg slettet én gang, og også haft mine cookies slået fra - hjalp ikke - desværre
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. april 2003 - 00:22 #11
Nu har jeg ikke set din "gamle" tråd, så måske kan du forklare i detaljer, hvad der præcist sker?

Som "ny" i problematikken, står der ingen brugbar information i dit indlæg, udover du har et tilbagevendende problem.

JP
Avatar billede peterlund Nybegynder
01. april 2003 - 09:25 #12
brug spybot S&D (http://security.kolla.de/) istedet for ad-aware. Den kan ogsaa immunizere imod en masse af de der som du har problemer med (apps, dialers..etc)

Lad være med at censurere din søns net adgang, du skaber kun problemer for dig selv, og tro mig, hvis han er 12 år nu, så blir han kun dygtigere til at omgå det du installere for at forhindre ham i at se porno.. det blir kun værre. Istedet, uddan ham, forklar ham at du ikke har noget problem med det, men at han skal lade være med at svare ja til pop-up vinduer der ber ham svare ja, tar 10 minutter og det er 100 gange så effektivt.
Avatar billede segmose Nybegynder
01. april 2003 - 09:35 #13
Brug kun IE når du skal opdatere windows eller hvis en hjemmeside absolut ikke kan køre andet eller brug en anden browser.

Gå ind i sikkerheds indstillinger for både IE og anden browser vælg at du skal godkende alle kørsler af scripts etc. alle disse steder er der potentiale for at få noget snask.
Avatar billede imay Nybegynder
01. april 2003 - 15:44 #14
Hej Peter - jeg har sagt til ham, at porno er ok, men at han skal starte et andet sted - papirporno må være godt nok endnu. Problemet er ikke, at han har set pornoen, men at han løj, og at det bliver ved med at "mase sig på" på min maskine :))) - så grundlæggende er jeg enig med dig, men mener dog, at papirporno er "mindre skadelig" end f.eks. threesomes og bøsseporno - lidt hårdt at starte med ??
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
27. april 2003 - 01:06 #15
Hello, inden du renser din pc, skal du deaktivere systemgendannelse, hvor den slags også kan gemme sig. Gøres ved at højreclicke på denne computer - vælg egenskaber - vælg ydeevne - vælg filsystem - vælg fejlfinding, og deaktiver så. Herefter kan du rense op evt. med Spy sweeper (finder mere end ad-aware) og windows washer (trial), som hentes på www.tucows.dk

/Good luck.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2003 - 19:34 #16
Prøv programmet Enologic Netfilter.

Download 14 dages trialversion på www.enologic.com.
Efter min opfattelse kører det rigtigt godt - har selv testet det et stykke tid nu.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
28. maj 2003 - 19:00 #17
Sker her mere???