Avatar billede martinhrj Nybegynder
28. marts 2003 - 16:54 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Importere mails fra MS outlook på anden comp.

Jeg har fået mig en ny computer, og jeg vil gerne have importeret mine mails fra den gamle computer til den nye! Det skal nok lige nævnes, at jeg brugte Microsoft Outlook (ikke express) på den gamle, og jeg bruger Outlook Express på den nye. Burde det ikke kunne lade sig gøre? Nu jeg er ved det, vil jeg også gerne have kontaktpersoner osv. med :)
Avatar billede halifax Nybegynder
28. marts 2003 - 17:51 #1
Prøv om ikke der er noget på denne side om backup, du kan bruge. Backup kan laves til en enkelt .exe fil, eller brændes på cd-rom.
Ellers bør du vælge Filer -> Eksporter og bagefter Filer -> Importer i dine programmer.
Vær opmærksom på formatet, idet outlooks mails m.v ligger i en .pst fil, mens Outlook Express filer hedder dbx, fx indbakke.dbx.
Jeg har ikke prøvet at eksportere/importere mellem de to programmer, så vær lige opmærksom på om det kan gøres mellem de to formater.
Avatar billede halifax Nybegynder
28. marts 2003 - 17:52 #2
Ups...  glemte linket ovenfor, sorry.
http://www.genie-soft.com/default.html
Avatar billede aovergaard Nybegynder
28. marts 2003 - 18:00 #3
http://www.outlook-express-backup.com/  Hvis du skal tage back up af Outlook kan du bruge dette prg. kanon, tager alt med og er free 30 dage.
Avatar billede martinhrj Nybegynder
28. marts 2003 - 19:16 #4
aovergaard>> Jeg skal ikke tage backup af outlook express.

halifax>> Det hjælper ikke meget, at tage backup til en .exe-fil eller lignende. Jeg skal bruge en form for backup af outlook, der kan læses af outlook express! Og jeg kan ikke exportere noget i outlook, som jeg så kan læse fra outlook express.

Andre gode forslag?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
28. marts 2003 - 20:31 #5
Avatar billede aovergaard Nybegynder
28. marts 2003 - 20:34 #6
http://www.kurweb.tietgen.dk/kaek/nyt/Access.htm#Om%20at%20importere%20og%20eksportere
Du kan eksportere filer som enten word eller excel som du så senere kan importere fra OE
Avatar billede martinhrj Nybegynder
01. april 2003 - 10:19 #7
Jeg er ligeglad med mit adressekartotek! Det har jeg fået overført!

aovergaard>> Jeg kan ikke se hvordan jeg kan importere word og excel-filer fra outlook express??? Og så vidt jeg kan se, kan jeg kun exportere overskrifter, dato og fra-adr, fra outlook til word og excel. Jeg vil både have "body" og vedhæftede filer med!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. april 2003 - 10:31 #8
Så skal du søge på alle filer også skjulte filer og mapper. Søg *.pst Denne fil tager du backup af. Installer  dit nye Outlook og lig din backup fil ind i stedet for den pst fil der nu er.
Avatar billede martinhrj Nybegynder
01. april 2003 - 15:51 #9
Tjo... det var da en idé... lige bort set fra, at det kun er MS outlook der bruger .pst-filer. Det gør outlook express ikke!

Så den duer heller ikke :(
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. april 2003 - 16:14 #10
Fra OE kan du så ikke bare vælge importere andet?
Avatar billede martinhrj Nybegynder
01. april 2003 - 16:18 #11
Jo... jeg kan godt importere fra outlook... men jeg får en fejl når jeg prøver... noget med IMAP-client...
Avatar billede panduro Nybegynder
01. april 2003 - 16:33 #12
Har selv haft samme problem uden at finde en løsning - endte med at forwarde alle mails til mig selv...
Avatar billede martinhrj Nybegynder
01. april 2003 - 16:36 #13
Det har jeg også overvejet... Men det bliver godt nok noget bøvl, når man skal lede dem igennem... Så den idé er droppet igen!
Avatar billede halifax Nybegynder
01. april 2003 - 16:50 #14
Et lidt "vildt" forslag, som jeg ikke selv har prøvet:
Lav en mappe på din pc med Outlook, kald den fx. mail.

Åbn Outlook og træk en enkelt mail over i den ny mappe. Her gemmes den med filendelsen .eml. Læg den på en diskette og sæt den i pc med Outlook Express.
Åbn Outlook Express og træk filen fra diskette og over i Indbakke for at se om OE vil akceptere/konvertere den til OE format.

Hvis det kan lade sig gøre og du har mange mails er det godt nok lidt af en hestearbejde. Du kan zip'e mail i mappen på Outlook maskinen før de flyttes, og du har på den måde også backup af dine mails som .eml filer.
Avatar billede martinhrj Nybegynder
01. april 2003 - 16:59 #15
Desværre... det har jeg allerede prøvet. Når jeg trækker filerne ind i OE, åbnes en ny mail, med en .eml-fil vedhæftet :(
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. april 2003 - 17:24 #16
Du skal regne med at det ikke kan lade sig gøre. Var det bare den anden vej så gik det straks bedre.
Avatar billede martinhrj Nybegynder
01. april 2003 - 17:28 #17
OK! Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent et par dage endnu... Hvis nu der er nogen der får en genial idé.

Ellers tak for forsøget!
Avatar billede martinhrj Nybegynder
12. april 2003 - 15:28 #18
Det var vist det... Jeg lukker spørgsmålet...