Avatar billede w!ld_goose Nybegynder
27. marts 2003 - 14:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VB.Net og en database .... ?

Jeg er ved at lave et program hvor jeg via programmet skal kunne tilføje en ny entry ved at skrive nogle ting i nogle textboxe og så trykke OK på min ok knap :D

Bagefter skal jeg kunne gå ind i en anden del af mit program og så søge i den database med eller uden søgekriterier.

Håber I forstår mit spørgsmål nogenlunde :D

.g00s3 væk
Avatar billede burningice Nybegynder
27. marts 2003 - 15:32 #1
det du søger efter er ado.net... prøv at læs denne gennemgang... der står hvad du har brug for, for at kunne arbejde med dataadgang (databaser f.eks.)

http://samples.gotdotnet.com/quickstart/winforms/doc/DataAccessPlaceHolder.aspx
Avatar billede renesvane Nybegynder
07. april 2003 - 10:41 #2
Alt efter hvilken DB du bruger skal du importere klasser til det.

F.eks. skal du bruge "Imports System.Data.SqlClient"

Herefter kan du bruge connections, datareadere osv. på den klasse