Avatar billede willi Nybegynder
14. november 2000 - 15:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Drevbetegnelser

Hej :-)

Jeg har flyttet én harddisk med 3 partion over i en anden pc\'er hvor der sidder én harddisk med to partioner.

Der sker så det, at rækkefølgen i drevene går agurk.

Det som på \"den store\" med 3 partion før hed c: d: e: hedder nu c: e: f: hvor drev d: er drev c: fra den som sad i.

Det er noget skidt fordi alle programmerne på den store harddisk så skal geninstalleres som de kommmer til at ligge på de rigtige drev.

Kan man tvinge drevbetegnelser igennem, så jeg kan tvinge de 3 partion på den \"store\" til at hedde c: d: e:

Hilsen
Willi
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
14. november 2000 - 15:42 #1
Yep..

det er fordi primære drev for drev-betegnelse først.

hvis du skal ændre på rækkefølgen skal du bruge
FDISK eller Partion Magic og lave dit gamle-drev om til en sekundær-partion.

Avatar billede kimsom Nybegynder
14. november 2000 - 15:43 #2
2 harddiske vil altid være drev C & drev D derefter kommer resten af partitionerne
i rækkefølge
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
14. november 2000 - 15:43 #3
..men pas på, du kan komme til at miste data !!
Avatar billede berg Nybegynder
14. november 2000 - 15:43 #4
Eller disk druid ;-)
Avatar billede farout Nybegynder
15. november 2000 - 14:27 #5
lav backup på den store og kør så en fdisk
her skal du huske at skifte hd gør som følger
1 skriv fdisk i en dos prompt
2 vælg 5 og 2 så er du på den \"nye\" hd
3 tryk esc og 3 for at slette de logiske og udvidede og den primære partition på den nye hd
3 tryk 1 og opret en udvidet partition og tildel alt pladsen til den og lav herefter de logiske drev du har behov for
esc genstart og formater de nye drev som nu starter med f: o.s.v nu er din gamle disk igen c d e:
Avatar billede farout Nybegynder
15. november 2000 - 14:30 #6
med andre ord skal den nye hd laves om til udvidet(extendet)dos partition og må ikke indeholde en primær det er nemlig den der laver rod i systemet

Tonny
Avatar billede willi Nybegynder
06. januar 2001 - 00:27 #7
Jeg vender tilbage. Undskyld det tager noget tid. Men det er ikke aktuelt lige nu fordi jeg har skiftet min forb..... Siemens PIII ud med en Zitech Duron 700 \"testvinder\"  :-).

Så håber jeg det går temmelig meget bedre. Men nu for vi se. JEg vender tilbage...
Avatar billede willi Nybegynder
13. januar 2001 - 00:15 #8
Det er faktisk slet ikke noget problem, har jeg fundet ud af. Det ordnes i \"administrative tools\". Helt uden finurligheder når man først lige har fundet stedet disk management og højre klikker på drevbetegnelsen og trykker change drive letter and path!
Sådan!
Tak for interessen  :-)
Avatar billede willi Nybegynder
15. august 2003 - 10:11 #9
slut