Avatar billede sambo Nybegynder
25. marts 2003 - 16:13 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ny CPU???

Jeg skiftet min 800Duron ud med en 1800XP og nu vil XP ikke starte, den kører bare i loop, hva f..... er der nu galt????
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
25. marts 2003 - 16:14 #1
Følger lige med her...
Avatar billede dwal Nybegynder
25. marts 2003 - 16:15 #2
Tror det er fordi XP fucker ved hardware skift, har altid fået at vide at du ska' formatere når du har installeret nyt hardware, tror det er xp driveren der ikke vil kendes ved den processor du kører nu.
(eller noget i den dur)
Avatar billede sambo Nybegynder
25. marts 2003 - 16:16 #3
Det kan da ikke passe, at det bedste styresys. i verden ikke engang kan finde ud af at man skifter CPU
Avatar billede dwal Nybegynder
25. marts 2003 - 16:18 #4
Desværre jo :(
Avatar billede mike-p_den_2 Nybegynder
25. marts 2003 - 16:19 #5
Supporter dit bundkort 1800+ Mhz??, Jeg gætter bare, men kunne man ikke prøve at opdaterer bios??
Avatar billede mike-p_den_2 Nybegynder
25. marts 2003 - 16:19 #6
Jeg trækker det med at opdaterer bois tilbage
Avatar billede mike-p_den_2 Nybegynder
25. marts 2003 - 16:19 #7
Bios
Avatar billede geforce3 Praktikant
25. marts 2003 - 16:22 #8
Man behøves ikke formatere, tit kan man nøjes med en repair
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.
8:Virker dette ikke på dit problem ja så er det en hardvare fejl
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

Prøv det og vend tilbage
Avatar billede geforce3 Praktikant
25. marts 2003 - 16:22 #9
Men bruger du den samme køler? og er det det samme sted den stopper hver gang?
Avatar billede dwal Nybegynder
25. marts 2003 - 16:23 #10
http://news.com.com/2100-1001-269085.html?legacy=cnet < der står lidt information her, på engelsk.

Mht bios kunne det måske være en ide at flashe den, selvom det ikke nødvendigvis gør nogetn forskel.
Avatar billede sambo Nybegynder
25. marts 2003 - 16:26 #11
Der er en ny køler der modsvarer CPUén og der er flachet til nyeste bios.
Men hvis du repair mister du så ikke alle dine programmer der er inst.??????
Avatar billede geforce3 Praktikant
25. marts 2003 - 17:05 #12
Du mister kun dine opdateringer når du kører repair.
Avatar billede sambo Nybegynder
25. marts 2003 - 17:09 #13
Jeg spurgte om alle mine indstallerede programmer forsvinder eller hva!?
Avatar billede geforce3 Praktikant
25. marts 2003 - 17:10 #14
Og så skriver jeg "Du mister kun dine opdateringer.....";)
Så du mister ikke dine ting:)
Avatar billede sambo Nybegynder
25. marts 2003 - 17:24 #15
Ved du hva? geforce3 Du får sgu alle pindene, endelig en mand der ved noget kontruktivt
Avatar billede geforce3 Praktikant
25. marts 2003 - 17:25 #16
Jammen jo tak:) men jeg skal ikke have den hvis det ikke virkede;)
Avatar billede sambo Nybegynder
25. marts 2003 - 17:26 #17
Jamen så får jeg dig en anden dag;