Avatar billede tipsen Nybegynder
24. marts 2003 - 19:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Frontpanel på Medion PC - ConnectXL

Hej eksperter

Det sidste nye tilbud fra Aldi inkluderer et frontpanel som de kalder ConnectXL

Se: http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

Selvom PC'en er ganske blæret, er jeg udelukkende ude efter det dér gejlede frontpanel - er der nogen som ved, hvor det kan købes henne separat?

Ellers er et andet frontpanel med kortlæsere, firewire, usb2, s-vhs, audio og gameport også godt nok :-)
Avatar billede geforce3 Praktikant
24. marts 2003 - 19:15 #1
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. marts 2003 - 19:31 #2
Kender den godt - der mangler bl.a. s-vhs og kortlæsere...
Avatar billede skrewz Nybegynder
24. marts 2003 - 22:14 #3
Jeg har en bedre ide:

Lav den selv? En 5,25"-bås-frontplade og diverse skæreværktøj?

Mvh, SKREWZ.
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. marts 2003 - 22:26 #4
Nej - jeg laver heller ikke mine egne bundkort... ;-)
Avatar billede skrewz Nybegynder
24. marts 2003 - 22:36 #5
Du /kunne/ jo købe dig en PowerXL-maskine og pille fronten ud af den.... ;)

Jeg tror ikke at der findes noget på markedet.
Mvh, SKREWZ.
Avatar billede olennert Nybegynder
25. marts 2003 - 09:03 #6
Nogen der ved hvilket bundkort/chipset der er i den Medion?
Avatar billede tipsen Nybegynder
25. marts 2003 - 09:51 #7
Jeg mener de tidligere har brugt Asus bundkort, men ved ikke om det stadig er tilfældet...
Avatar billede lto Nybegynder
25. marts 2003 - 13:53 #8
I Medion Titanium ME8008 XL hedder MotherBoardet "Medion Md-5000". Det er et MSI MB og hedder vidst nok "MS 6701". Chip set "SIS 648, 963". Bios version:  Award v6.00PG. Der er 3 PCI slots (2 ledige) jvf. http://www.pcwelt.de. Der er flere tyske computer magasiner der har kigget på den og der er kun ros til overs for den.
Avatar billede tipsen Nybegynder
25. marts 2003 - 14:18 #9
lto: Beklager, men det besvarer ikke mit spørgsmål :-)
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
26. marts 2003 - 00:28 #10
Det er SIS bunkort der sidder i de maskiner ...

Tipsen: Hvorfor skriver du ikke en mail til Medion og spørger dem hvor du kan købe det, måske kan du købe det direkte af dem. De holder til her www.medion.com

/Sweet1
Avatar billede tipsen Nybegynder
26. marts 2003 - 11:19 #11
sweet: Det er allerede forsøgt med følgende svar:

------------------------------------------------------------------------
From:    pc-support@medion.com
To:    tipsen@***
Subject:    RE:Kontaktanfrage Bereich: Information () [#3380]
Date sent:    Tue, 25 Mar 2003 18:25:26  +0100

Dear Mr Ipsen,

thank you for contacting Medion Germany.

We are sorry, but the "Connect XL" is an integrated
part of our systems and can`t be sold separatly, neither
as a spare part.

You may try some online-distributors. In Germany,
by example, similiar connect bays are offered by www.conrad.de
or www.pearl.de, just to name a few.

Kind regards,
Medion Technology Center
Essen, Germany
Ludger Keiser
------------------------------------------------------------------------

Jeg har ikke været i stand til at finde noget på de to web-steder de foreslår - men mit tyske er heller ikke i top!
Avatar billede tipsen Nybegynder
28. april 2003 - 17:57 #12
Har opgivet foretagendet i første omgang, men produktet må da komme på et tidspunkt fra andre producenter - det er jo en god ide!
Avatar billede tipsen Nybegynder
28. april 2003 - 17:58 #13
-Hvis nogen finder et svar indenfor det næste års tid er I hjertelig velkomne til at smide et link her - så vil jeg med glæde oprette et nyt spørgsmål med point-belønning.