Avatar billede sito Nybegynder
24. marts 2003 - 16:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

regulære udtryk, validering af input

Hej

Jeg forsøger at validere en brugers indtastede adresse, men den kan jo både indeholde store og små bogstaver og tal.

Jeg vil gerne lave en række regulære udtryk, så man kan validere hvorvidt en indtastet adresse er ok. Jeg forestiller mig noget med at man først skal have bogstaver og så tal, men man kan jo godt slutte af med bogstaver igen, a la "15 2.tv"

Nogen der har ideer til hvordan det kunne gøres?

Indtil videre har jeg:

if (isset ($adresse) && ereg("^[a-z A-Z]", $adresse)) {
}
else {
echo "Du har indtastet en forkert adresse!";
}

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede pingi Nybegynder
24. marts 2003 - 17:24 #1
Prøv at læse følgende artikkel: http://www.sitepoint.com/article/974/1
Avatar billede sito Nybegynder
08. maj 2003 - 16:17 #2
fandt ud af det