Avatar billede di02 Nybegynder
22. marts 2003 - 11:57 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Internet via kabel-tv eller ADSL?

Hej jeg er ved at flytte til en ny lejlighed i kbh og er på udkig efter den billigest og bedst (stablie) internet løsning. Jeg har haft adsl forbindelse hos Tiscali før. Jeg har set priser på internet via kabel-tv er billigere end adsl, fx. er 512/128 349 kr./måned hos TDC KabelTV. Er der nogen ulempe ved at vælge dette?

Hvordan er adsl forbindelse hos cybercity. Er de stabile? Jeg har før hørt at de er meget ustabile.
Avatar billede grunken Nybegynder
22. marts 2003 - 12:13 #1
Hvor i københavn skal du flytte hen ?

er du sikker på at der ik er et lokalt etableret net der hvor du flytter hen ?
Avatar billede sprutnik Nybegynder
22. marts 2003 - 12:16 #2
Jeg har haft Cybercity i 2 år og det har været nede 2 gange, af hvad jeg har lagt mærke til. Desuden har de en meget god service. Ingen lang ventetid på deres hotline, og skal man have åbent porte på routeren, ringer man bare ind til dem og så gør de det gratis. Jeg har efterhånden prøvet alle hastighederne lige fra 256Kb til 2Mb og de har kørt som de skal. Så jeg vil gerne give dem min anbefaling.
Avatar billede grunken Nybegynder
22. marts 2003 - 12:17 #3
btw, for at svare på dit spørgsmål, så ville jeg vælge at vente lidt med internetløsningen på kabeltv, det er en forholdsvis ny teknologi, og der må vel forventes en del  "udfald"

Jeg vil vælge ADSL, og cybercity kører fint.....du skal bare vide at deres pengemaskine kan gå lidt for stærkt, og man (mig), kan ske at ende ved inkasso, for en petitesse :/
Avatar billede di02 Nybegynder
22. marts 2003 - 15:14 #4
Jeg flytter til Østerbro. Vi skal udbygge et bredbåndsnet i vores forening snart, men det bliver nok først næste år det kommer til at køre.

Har internetløsningen på kabeltv ikke været på marked i lang tid. Er der nogen som har personlig erfaringer med kabeltv løsning fra TDC eller et andet firma?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2003 - 19:58 #5
Generelt så er internet over kabel TV billigere end ADSL internet.

Internet over kabel TV bruges i det meste af verden, så jeg kan ikke se, at det
skulle være mere ustabilt.

Grunden til at alle ikke vælger kabel TV fremfor ADSL er:
  - ikke alle kan få kabel TV løsning
  - normalt er antallet af tekniske muligheder mindre ved
    kabel TV end med ADSL