Avatar billede donn Nybegynder
22. marts 2003 - 00:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Xvid med fejl?

Jeg har en xvid-dekodet film som jeg ikke kan afspille. Jeg har flere xvid film, og når man ser deres ikon er det det første billede fra filmen, ved denne er der bare et media player ikon. Jeg har på en anden computer kunne afspille denne, men på denne kan jeg altså ikke. Jeg tror måske at filen kan være blevet beskadiget, for med gpsot for jeg at vide at dette rette codec er installeret, men hverken BS eller wmp vil afspille og den har som sagt blevet set før i wmp, men på en anden spand. Er der en måde man kan chekce filen på og evt. et program der kan reparere filen?
Avatar billede dios Nybegynder
22. marts 2003 - 07:33 #1
jeg har før oplevet at gspot tog fejl af codec. Har du installeret samme codec som på den anden computer?
Avatar billede donn Nybegynder
22. marts 2003 - 10:25 #2
Ja, det skulle jeg mene
Avatar billede dios Nybegynder
22. marts 2003 - 11:39 #3
Prøv at teste for fejl med dette program http://www.divx-digest.com/software/divfix.html
Avatar billede pondo Nybegynder
23. april 2003 - 15:50 #4
du skulle prøve at installere FFD show retter de fleste probs med xvid... du kan finde den på min side under downloads->codecs

pondo and out
www.lord-pondo.dk
Avatar billede tonedialler Nybegynder
28. april 2003 - 17:07 #5
Her er den endelige løsning.

For at løse problemet med XVID-formatet én gang for alle, skal du gå ind på google og søge på "sld codecpack". Du skal hente programmet og installere det, så garanterer jeg at dine XVID-filer vil virke (udover XVID-codec indeholder sld codecpack også alle de andre codecs, så du kan afspille alle mediefiler).

mvh. Steffen Kristensen
Avatar billede donn Nybegynder
28. april 2003 - 18:00 #6
Det var sket en kopieringsfejl, mellem to af mine maskiner. Det er der humlen ligger.