Avatar billede mvt Nybegynder
21. marts 2003 - 10:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Scriptet intallation

I windows kan man installere ved at man laver et script på en diskette som man booter fra kan man det i Linux også???

MVh Igor
Avatar billede lap Nybegynder
21. marts 2003 - 10:18 #1
På redhat hedder det Kickstart - og det virker fantistisk - jeg har særdeles gode erfaringer med det - og det bliver bedre og bedre i de nye versioner.

Hvis du laver en manuel installation af RH, så ligger der en anaconda-ks.cfg - det er scriptfilen
Avatar billede mvt Nybegynder
21. marts 2003 - 10:45 #2
Hvordan får man sin Linux installation til at LOADE disketten under installationen skal den laves som en Boot-disk. og er Kickstart en PRG og hvor kan jeg finde det???
Avatar billede lap Nybegynder
21. marts 2003 - 11:07 #3
Kickstart er alene et konfigurationsscript. Man laver en diskette med scriptet på (anbefalingen er en linux boot diskette) - der bootes på 1. cdrom - i boot prompt skrives: "linux ks=floppy" - og konfigurationsfilen læses undervejs.

Jeg har med stor success brugt følgende: http://www.tldp.org/HOWTO/KickStart-HOWTO.html - og på trods af, at den er gammel og version 0.2, så virker det.

Jedg kan anbefale at lave en manuel installation på en maskine først, således at hele pakkevalget er på plads - det er det nemmeste.

Hvis du har behov for et eksempel på en Kickstart fil, så kan jeg sagtens skaffe det.
Avatar billede mvt Nybegynder
24. marts 2003 - 08:30 #4
Jeg vil da gerne have et eksembel på en sådan fil da jeg skal have det testet.
Avatar billede lap Nybegynder
24. marts 2003 - 19:48 #5
Hermed et eksempel som ligner min firewall lidt. Der er kun afhængighed af grafikkort hvis der skal installeres X.

# Kickstart file automatically generated by anaconda.

install
lang en_US
langsupport --default da_DK da_DK en_US
keyboard dk
mouse genericps/2 --device psaux --emulthree
xconfig --card "Cirrus Logic GD5465" --videoram 2048 --hsync 31.0-85.0 --vsync 48.0-100.0 --resolution 1024x768 --depth 16
network --device eth0 --bootproto static --ip 10.0.0.2 --netmask 255.0.0.0 --gateway  --nameserver 10.0.0.2 --hostname fw.lap-hjemme.dk
rootpw --iscrypted "MIT HEMMELIGE OG KRYPTEREDE PASSWORD"
firewall --medium --dhcp --port ssh:tcp --trust eth0
authconfig --enableshadow --enablemd5
timezone Europe/Copenhagen
bootloader --useLilo
# The following is the partition information you requested
# Note that any partitions you deleted are not expressed
# here so unless you clear all partitions first, this is
# not guaranteed to work
clearpart --all --drives=hda
part /boot --fstype ext3 --size=30
part / --fstype ext3 --size=700 --grow --ondisk=hda
part swap --size=128 --grow --maxsize=256 --ondisk=hda

%packages
@ Classic X Window System
@ X Window System
@ KDE
@ Sound and Multimedia Support
@ Network Support
@ Messaging and Web Tools
@ Anonymous FTP Server
@ Router / Firewall
@ DNS Name Server
-talk-server
kdenetwork
-rwho
kdemultimedia
compat-libstdc++
-ypserv
mozilla-mail
-rp-pppoe
-micq
-ppp
SDL_image
-wvdial
libpcap
SDL
licq-kde
-yp-tools
rhn_register-gnome
mtr-gtk
-cdrecord
-openldap-clients
redhat-config-network
kdebindings
-finger
timidity++
xawtv
kdeaddons-noatun
nmap-frontend
-htdig
htmlview
up2date-gnome
mozilla-psm
-finger-server
smpeg
licq
-ypbind
kdebindings-kmozilla
-xisdnload
-isdn4k-utils
-kdenetwork-ppp
autorun
SDL_net
exmh
-netscape-communicator
SDL_mixer
vnc-server
pdksh
bindconf
vnc
-koffice
-nfs-utils
-cdparanoia
mozilla
-kpppload
firewall-config
-metamail
-cdda2wav
ucd-snmp
xmms
-fetchmail
-pine
openssh-askpass
-netscape-common

%post
useradd lap
Avatar billede mvt Nybegynder
02. april 2003 - 08:59 #6
takker