Avatar billede donnib Praktikant
20. marts 2003 - 14:49 Der er 12 kommentarer

Oulook Web Access virker ikke efter IISLockDown

Hej alle,
Jeg prøvede forleden at sikre min server med ovestående lille utility men det gik vist galt fordi min OWA virker ikke mere. IISLockDown spørger so hvilken type server du prøver at køre den på men siden jeg kører både Exchange 2000, SQL server, Webserver, Domain Controller på samme maskine tog jeg custom. Jeg valgte fra alt undtagen urlscan og asp sider. Hvis jeg går ind på www.mindomain.dk/exchange så viser min server nu kun et directory browse. Hvis jeg derimod går ind på min selvoprettede virtual directory som hedder mail.mindomain.dk så kommer der lidt grafik op men det hele ser helt vildt mærkeligt ud. Jeg er sikker på at jeg har slukket for noget som skulle bruges af OWA. F.eks så tror jeg nok at WebDAV bruges af den men jeg ved det ik. Er der nogen der kan hjælpe mig med en løsning hvordan jeg får det til at virke ?

Løsningen for mig er IKKE at geninstallere Exchange serveren.

Mihai
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. marts 2003 - 15:00 #1
Hejsa

Jeg er ikke Exchange admin, men jeg ved at IISLockDown er noget træls noget, da den lukker lige lovligt meget...

Det er et kendt problem, så du kan sikkert finde en masse på www.google.com :-)

/J
Avatar billede donnib Praktikant
20. marts 2003 - 15:02 #2
ja men jeg synes jeg har prøvet men de fleste omhandler URLScan som jeg er ret sikker jek ikke slog til.

Mihai
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. marts 2003 - 15:06 #3
Jeg ved desværre ikke meget om det, men ville da lige hjælpe med min sparsomme viden - held og lykke:-)

/J
Avatar billede donnib Praktikant
20. marts 2003 - 15:08 #4
ja tak held har jeg vist brug for lige nu :)
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2003 - 15:42 #5
Nu er det et stykke tid siden jeg brugte dette "grimme" stykke værktøj.
Hvis jeg ikke husker galt er der en Undo/Restore funktion, så prøv at køre IISLockDown en gang til.

URLscan er nok det du får mest ud af, med din server, det skal bare konfigureres til OWA.
Avatar billede donnib Praktikant
20. marts 2003 - 15:45 #6
Ja tak det gjorde jeg men det hjalp ik. Den sagde et eller andet med at den vil genretablere indstillingerne men hvis der var noget som jeg havde krydset af der skulle afinstalleres skulle jeg genindstallere de ting manuelt men hvilke ting ? Det kan jeg jo ikke huske.

Mihai
Avatar billede isl19960 Nybegynder
20. marts 2003 - 15:46 #7
Avatar billede donnib Praktikant
20. marts 2003 - 15:48 #8
Jeg har læst det men den snakker om URLScan som jeg ikke har installeret.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
20. marts 2003 - 15:50 #9
Avatar billede donnib Praktikant
20. marts 2003 - 15:53 #10
den så jeg også på ;) men det gav ikke rigtig potte. Jeg ved ikke om det kunne være en permission issue men det troe jeg næsten ik fordi så vil OWA bare have givet en fejl men det gør den ik.
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2003 - 16:04 #11
Prøv lige at se efter om du har instaleret URLscan, se her: C:\WINNT\system32\inetsrv\urlscan
Avatar billede donnib Praktikant
20. marts 2003 - 16:10 #12
det er den ik hvis den SKAL være på den sti som du har givet mig.