Avatar billede sporve Nybegynder
19. marts 2003 - 21:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skærmopløsning

jeg arbejder med frontpage i en skærmopløsning på 1024x768, og siden ser rigtig flot ud på min skærm. Når jeg lægger det ud og ser siden på en skærm med en opløsning på 800x600 ser det mildest talt ad h... ud, hvordan tager jeg højde for dette?
Sporve
Avatar billede schaefner Juniormester
19. marts 2003 - 21:57 #1
Det kan du f.eks ved at lave dit design skalerbart:
http://www.html.dk/artikler/00023/
Avatar billede sukos Juniormester
19. marts 2003 - 21:57 #2
relativ bredde i dine tables m.m.
Avatar billede sporve Nybegynder
19. marts 2003 - 22:00 #3
Nej jeg klikkede forkert i skulle da have point begge to, undskyld men jeg er nybegynder, det er første gang jeg er her. Sukos "relativ bredde" hvor angiver jeg det ? tak for hjælpen alle!!!
Avatar billede sukos Juniormester
19. marts 2003 - 22:00 #4
Hvis nu en bruger har 1024 * 768 i skærmopl. f.eks., så ved du jo ikke om f.eks foretrukne er åbnet brugerens browser, og den vil jo tag noget plads, (sædvanligvis "ned" til 800 * 600) og så hjælper det jo et fedt at prøve på at bruge skærmopløsning til noget som helst
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
19. marts 2003 - 22:02 #5
Jeg har lavet denne grafik til dig som du i frontpage, midlertidigt kan sætte ind på din side som baggrund - så kan du altid se om det kan være der....
ftp://www.studio1-2.dk/skarven/baggrund.jpg
Avatar billede sukos Juniormester
19. marts 2003 - 22:02 #6
Vent med at gi' point til du ved at det er et brugbart svar du har fået!
Blot fordi du får et svar, behøver det ikke at være lig med at acceptere svaret.
Avatar billede sukos Juniormester
19. marts 2003 - 22:03 #7
Og point er sgutte vigtige, men derimod brugbar hjælp!
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
19. marts 2003 - 22:03 #8
Avatar billede sukos Juniormester
19. marts 2003 - 22:07 #9
<table width="90%"> -> tager 90% af tilgængelig bredde
<table width="860"> -> bruger 860 pixels som bredde for din table
Avatar billede sporve Nybegynder
19. marts 2003 - 22:08 #10
I hvor er jeg glad for alle de svar og rigtigt point er sgutte vigtige det er brugbare svar.