Avatar billede anix Nybegynder
19. marts 2003 - 16:02 Der er 5 kommentarer

SUM! i Access....

I en tabel har jeg 7 kolonner, og i den sidste har jeg udregnet en talværdi. Talværdien er blevet udregnet for 2 tilfælde(altså er der to værdier i denne kolonne, fire rækker). Mit er spørgsmål er dette:

Hvordan udregner jeg den samlede sum af denne kolonne/Hvordan lægger jeg værdierne i hver række sammen?

SQL-kode:

SELECT Chaufføre.Navn, (Vagt.Vagtsluttidspkt-Vagt.Vagtstarttidspkt)*24 AS Vagtlængde, (Vagt.Slutkilometer-Vagt.Startkilometer) AS KørteKilometer, Ture.TurNr, Ture.Starttidspunkt, Ture.Sluttidspunkt, (Ture.Sluttidspunkt-Ture.Starttidspunkt)*24*60 AS Taxametertid

FROM (Chaufføre INNER JOIN Vagt ON Chaufføre.CPR=Vagt.CPR) INNER JOIN Ture ON Vagt.VognNr=Ture.VognNr

WHERE (((Chaufføre.Navn)='Peter Hansen')) And Vagt.Dato>=#9/1/2002# And Vagt.Vagtstarttidspkt<=#12/30/1899 9:0:0#

ORDER BY Ture.TurNr;

PS! DET ER "Taxametertid" jeg gerne vil have summen af...
Avatar billede terry Ekspert
19. marts 2003 - 17:24 #1
whats this for
Avatar billede terry Ekspert
19. marts 2003 - 17:25 #2
if you send the dB to eksperten@santhell.dk then I will take a look, dont quite understand what your after at the moment
Avatar billede nih Novice
19. marts 2003 - 19:40 #3
Du kan ikke i en forespørgsel umiddelbart summere dine koloner ligesom i excell.
der er flere muligheder:

Du kan lave en foresp mere hvor du anvender totaler:
          select sum(felt1) as sum
          from tabel

du kan summere kollonerne i rapportfoden (hvis de skal præsenteres i en rapport)

Det kommer an på hvad resultatet skal bruges til.
Avatar billede terry Ekspert
22. marts 2003 - 16:55 #4
anix>do you need helpo here or?
Avatar billede terry Ekspert
25. marts 2003 - 12:30 #5
anix>we cant help of you dont respond!