Avatar billede roys Nybegynder
17. marts 2003 - 18:24 Der er 31 kommentarer

Dvd drev kan ikke køre brændte spil !!

Hej jeg har et DVD drev af mærket JLMS LTD-1665.
Problemet er at jeg ikke kan køre spil som er brændte jeg kan godt installer dem men får så denne fejl når jeg skal til at starte spillet her er fejl meddelsen " Please insert Disk 1 select ok and restart application"

Håber der er nogle som kan hjælpe.
Avatar billede ullum Praktikant
17. marts 2003 - 18:43 #1
dvd kan godt være lidt hysteriske over for hjemmebrændt
Avatar billede geforce3 Praktikant
17. marts 2003 - 18:45 #2
Har du prøvet cd'en på en anden computer? Det kan jo være cd'en er fejlbrændt eller kopi beskyttet.
Avatar billede roys Nybegynder
17. marts 2003 - 18:46 #3
ja jeg har prøvet på min søns pcer og der virker den fint
Avatar billede amd Nybegynder
17. marts 2003 - 18:56 #4
HVilket spil er der tale om?
For hvis det er nyere spil, så er jeg ret sikekr på, at det er fordi de er kopibeskyttede... så skal de crackes, men det tror jeg ikke vis kal komme ind på her, for så bliver coadminsne bare hys ;)
Avatar billede beorndesign Nybegynder
17. marts 2003 - 19:05 #5
Det ligner unægtelig en kopibeskyttelse... Så jeg tror du er heldig, at den virker i et andet cd-drev!
Kopibeskyttelsen virker ved, at der er nogle fejl (checksum) på den originale cd. Når så du kopiere den, vil din computer automatisk rette fejlene og kopibeskyttelsen træder i kraft.
Jeg har selv nogle cd'er, som jeg har taget backup af, og de opfører sig på nøjagtig samme måde!
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
17. marts 2003 - 19:13 #6
Hej Roys

Går ud fra det er brændte Backups af spil du har licens på ...ik

Når du nu skriver at spillende virker på din søns computer kan jeg kun komme i tanke om en ting (med mindre dit drev er defekt)
Problemet kan være at dit drev har svært ved at læse den type Cd-r medie spillet er brændt på ..undersiden af Cd`en kan eksempelvis være blå, guldfarvet..osv ..disse farve er i mange tilfælde medvirkende til hvor godt/dårligt dit drev kan læse disse.
Da jeg i sin tid lavede backups af mine ungers playstation 1 spil havde jeg selv en del problemer med dette, men løsningen var at skifte til en anden type Cd-r med en anden farve på undersiden ...har selv god erfaring med Verbatim.

Håber du får det til at virke
Avatar billede roys Nybegynder
17. marts 2003 - 19:14 #7
ok men jeg har en crack fil liggende på denne cd og har installeret denne men det virker stadig ikke, kan det være fordi at mit DVD drev ikke kan køre brændte cd,er eller hvad...
Avatar billede amd Nybegynder
17. marts 2003 - 19:45 #8
Virker det med din ORIGINALE?? Vi kan ikke hjælpe med, at få et ulovligt spil til at virker her... hvis det da er sådan, og det lyder det da til ... :/
Avatar billede roys Nybegynder
17. marts 2003 - 19:51 #9
ja jeg har den orginale og den virker fint men det var ikke det mit spørgsmål drejet sig om HR amd
Avatar billede amd Nybegynder
17. marts 2003 - 19:58 #10
Kan du så ikke bare installere fra den originale og derefter spille med din brændte backup ?
Faktisk må man ikke engang cracke sit originalt købte spil, med mindre spil producenten giver lov! Latterligt, men sådan er det... :)
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
17. marts 2003 - 21:07 #11
Hej Roys

Lav evt. en udelukkelsesmetode hvis du har et eller andet program på en brændt cd og det virker godtnok ja så er det jo ikke drevet der ikke ka læse brændte cdèr, men nok nærmere en kopibeskyttelse som geforce3/amd/beorndesign har været inde på ...ellers prøv et andet Cd-r medie
held og lykke
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
18. marts 2003 - 00:45 #12
amd : Jow det må du faktisk godt, du må gerne lave en backup af dit originale spil (Uden at spørge om lov) og spille det med en no cd ting eller lign. Du må bare ikke selv bryde beskyttelsen, og man må ikke få hjælp til det udefra *S*

Og det er således at websider med nocd filer får lov til at eksistere på nettet, for det er lovligt at tage backup når du har originalen ....

/Sweet1
Avatar billede popsy Novice
18. marts 2003 - 07:54 #13
""amd : Jow det må du faktisk godt, du må gerne lave en backup af dit originale spil (Uden at spørge om lov) og spille det med en no cd ting eller lign. Du må bare ikke selv bryde beskyttelsen, og man må ikke få hjælp til det udefra *S*

Og det er således at websider med nocd filer får lov til at eksistere på nettet, for det er lovligt at tage backup når du har originalen ....""

Spil og andet software er altid omfattet af specielle regler som er beskrevet på selve cd'en, eller når man installerer det! Det vil sige at hvis der under betingelser står at du ikke må lave en kopi, så må du ikke kopiere spillet!

Med hensyn til de websider du mener får lov til at eksistere, det er rent ud sagt noget vrøvl! Uanset om man kan finde et hul i reglerne, der gør at man må tage backup af et enkelt spil, er det ALTID ulovligt at dele sin kopi med andre!
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
25. marts 2003 - 22:07 #14
Popsy: Hvordan vil du så forklare det der står i loven ? For det jeg har skrevet står faktisk i den danske lov om kopiering !!!
Avatar billede popsy Novice
25. marts 2003 - 23:00 #15
Med hensyn til hvad, du sidder da vel ikke og påstår at loven siger at man må kopiere sine spil, og lægge dem til download på nettet?
Avatar billede popsy Novice
25. marts 2003 - 23:01 #16
Den lov vil jeg da i alt fald gerne se et link til :)
Avatar billede roys Nybegynder
26. marts 2003 - 11:57 #17
hej igen ja i må undskylde men jeg har ligget syg.
nå men jeg tror at problemet er lidt større end jeg regnede med for i går fik
vi et nyt spil et org spil og det blev installeret uden problemer men så da vi når der til hvor vi skal køre spillet vil eller kan den ikke finde drevet den bliver ved ned at spørge efter Disk 1. jeg har prøvet at afinstallere dvd afspilleren og installere den igen uden det hjælper og har hentet opdateringer til den. !!!
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
27. marts 2003 - 01:19 #18
Popsy: Nej læs nu hvad det er jeg skriver, jeg har INTET skrevet om at lægge et spil til download noget sted, jeg siger at det er lovligt SELV at tage en backupkopi af sit eget originale spil og så hente en nocd patch fra nettet og så spille spillet ....

Kig evt. her http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/

Dette gælder også for spil ....

/Sweet1
Avatar billede popsy Novice
27. marts 2003 - 01:54 #19
sweet1> Fra dit eget link.: ""Når det drejer sig om edb-programmer er reglerne helt anderledes. I loven om ophavsret er de undtaget fra retten til privat kopiering og retten til udlån. Det betyder, at du kun må gøre det som er tilladt ifølge programmets licensbetingelser.""

Du har ikke ret, drop det!
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
27. marts 2003 - 12:45 #20
Popsy: Jow jeg har ret, så drop det selv ....
Avatar billede popsy Novice
27. marts 2003 - 12:55 #21
Loool, du er da ikke for smart, læs dit eget link mand!
Det er producenten der bestemmer om du må, og ikke lovgivningen :)
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
27. marts 2003 - 17:27 #22
Ja producenten siger " Du må ikke tage illegale kopier " det gør man heller ikke når man ejer originalen og laver en backup af det !!!

Slut på diskutionen !!!

/Sweet1
Avatar billede popsy Novice
27. marts 2003 - 18:48 #23
Slut du bare diskussionen, men du har ikke ret!

Fat dog at du tager fejl, det er i alle tilfælde producenten der bestemmer hvad du må og ikke må; Og såfremt der står i programmets licensbetingelser at der ikke må tages kopi, så er det sq det der gælder!
Avatar billede amd Nybegynder
27. marts 2003 - 21:35 #24
Beklager, men jeg har altså også hørt det samme som popsy...
Avatar billede geforce3 Praktikant
27. marts 2003 - 21:46 #25
Jeg har også hørt det samme som popsy:)
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
08. april 2003 - 05:21 #26
Og hvorfor står der så i loven at man gerne må tage backup af ting man ejer ? :OP

I loven står der at det er lovligt at tage backup og have denne så længe man selv har originalen *S*

/Sweet1
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
08. april 2003 - 05:27 #27
Popsy: Du hyler op om at det jeg siger er forkert, hvorfor giver du mig så ret i det jeg siger i dette spørgsmål ? http://www.eksperten.dk/spm/336042

Du modsiger virkelig dig selv *GGGG*

Mvh

/Sweet1
Avatar billede popsy Novice
08. april 2003 - 07:26 #28
Hmm, nu er det måske en anden bruger du har gang i der, for jeg kan da ikke finde nogen indlæg fra dig i det sp.?

Iøvrigt forstår jeg ikke rigtigt hvor det er du mener jeg modsiger mig selv?

Det du siger ER forkert, men jeg kan da godt, igen, citere fra det link du selv lagde, nemlig.: http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/
hvor der står følgende.: "Når det drejer sig om edb-programmer er reglerne helt anderledes. I loven om ophavsret er de undtaget fra retten til privat kopiering og retten til udlån. Det betyder, at du kun må gøre det som er tilladt ifølge programmets licensbetingelser."

Der er ligesom ikke noget at være i tvivl om!

Hvis du stadig ikke kan forstå det, jamen så ser jeg ingen grund til at spilde mere af min tid på dig. Jeg vil blot ønske dig held og lykke, når du skal til at forklare en dommer, hvorfor din egen forvanskning af gældende lov, er det samme som den rette fortolkning :)
Avatar billede fcs Novice
15. april 2003 - 10:04 #29
Det er ulovligt at kopiere spil, med mindre der i licensbetingelserne står at backup er ok. Det står dog altid i licensbetingelserne at det ikke er tilladt at modificere programmet, hvilket man gør med et no-cd patch. Det eneste tidspunkt et no-cd patch er lovligt på er, hvis det er producenten af spillet der selv har udgivet den, f.eks. via deres hjemmeside. Da der i mine øjne ikke er tvivl om at det spil der spørges til i dette spørgsmål er ulovligt, bedes Roys lukke dette spørgsmål ved selv at smide et svar og acceptere dette. Sker dette ikke indenfor 5 dage, vil brugens status herinde blive taget op til overvejelse.

Med venlig hilsen

FCS/Coadmin
Avatar billede cyberspace Nybegynder
12. september 2003 - 14:13 #30
Prøv at brænde med langsommer hastighed. Jo større hastighed jo større risiko for fejlbrænding. Specielt på noname skiver
Avatar billede roys Nybegynder
21. februar 2008 - 09:46 #31
smide et svar amd og du vil modtage dine point . . . tak for hjælpen