Avatar billede mlykke Nybegynder
11. november 2000 - 15:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Selection i form

I IE kan jeg benytte følgende funktion til at få fat i et stykke markeret text:

strSelection = document.selection.createRange().text

men hvordan gør jeg det samme i netscape?

Jeg synes ikke document.getSelection() virker inde i en form/textarea.

Og hvor i hede hule høvlede kan man finde en \"manual\" til de javascript ting IE understøtter?

Avatar billede stringbuffer Nybegynder
11. november 2000 - 15:49 #1
i Nutscape kan du KUN enten læse hele inputs value eller lade være. getSelection() er en metode, der hører til document, men desværre ikke til inputfelter i form.
. o O ( skåååådbråwzer... døøø!...)
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
11. november 2000 - 15:51 #2
forresten, hvis du gerne vil se nogle trix, man kan med IE, så kan jeg anbefale www.webreference.com
Avatar billede mlykke Nybegynder
11. november 2000 - 15:54 #3
Lortebrowser...:(

Hvis du lige kommer med en URL til Microsofts Javascript manual så jeg kan se hvilke kommandoer osv. der er i IE, så er pointene dine:)
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
11. november 2000 - 16:11 #4
Jeg tror faktisk ikke at MS har en decideret manual til deres JS-features, men her er et link til hvor du kan se hvordan man gør bl.a. DHTML the Gates way

http://msdn.microsoft.com/workshop/c-frame.htm?/workshop/author/default.asp
Avatar billede mlykke Nybegynder
11. november 2000 - 16:13 #5
nå ok...så må det blive ved det...anyway så er dine point her...