Avatar billede mlngmck Nybegynder
16. marts 2003 - 14:46 Der er 5 kommentarer

HJÆLP (!!) til D-Link DI604 router

Hej.
Jeg har fået mig ovenstående router, eftersom vi skal have 2 coms på min linie.(Boomtown adsl - tdc).

Men jeg har nogle problemer..
Det store problem ligger i at jeg ikke kan connecte til forskellige programmer. Da jeg spiller cs, bruger vi et voiceprogram. Og dette program er battlecom.
Jeg kunne sagtens connecte til battlecom da jeg fik routeren, uden at have rodet med portene. Det kan jeg dog ikke forstå da alle andre jeg kender skulle åbne flg. porte:
IN UDP 2300 - 2400
IN TCP 2300 - 2400
IN UDP 47624
IN TCP 47624.

(de skal åbnes under virtual server, ik?)

Men i starten virkede det fint, men så kunne jeg ikke connecte til Command & Conquer: Generals (online strategispil). Jeg prøvede alt, åbnede portene som var beskrevet i readme.doc. Det virker ikke, hvorefter jeg sat DMZ-Mode på. Så virkede C&C Generals, men så virkede battlecom ikke.
Jeg fjernede så DMZ-mode, og kunne igen connecte til battlecom men ikke til C&C generals. Jeg har nu smidt alle portene fra battlecom og C&C Generals ind, og nu virker mit generals uden DMZ-Mode. Men det gør mit bc ikke! (med eller uden DMZ-Mode)
Nogle gange virker det, hvis jeg går i DMZ-Mode og disabler det lige bagefter. Men så næste gang jeg starter min computer, så virker det heller ikke igen.
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, håber der er en som har svaret.

200 point til frelseren.
Jeg har lagt et screenshot op af mine porte:
http://www.whatevah.dk/clan/other/porte.jpg

Forresten, der står i guide til routeren at man kan angive som det skal være UDP eller TCP ved at smide et T eller U foran tallet på porten. Når jeg gør det, sletter den porten når jeg genstarter.
Jeg har forresten win xp
Avatar billede venturer Nybegynder
17. marts 2003 - 10:38 #1
Det er noget tid siden jeg har kigget på D-link... Men skal du ikke inde under "application" tilføje 2300-2400 og angive 47624 som "aktiveringsport".
Avatar billede mlngmck Nybegynder
17. marts 2003 - 14:22 #2
Det er lidt mærkeligt, men hvis jeg smider de porte ind i application, og genstarter routeren - SÅ VIRKER DET! Hvis jeg så genstarter/lukker selve computeren, virker det IKKE når jeg starter den. Hvis jeg så går ind og fjerner det under application som jeg skrev ind, og booter routeren, så virker det igen.
Det er somom at der skal et routerboot til, før at den gider.
Avatar billede dios Nybegynder
19. marts 2003 - 07:06 #3
Jeg har selv den router og den fungerede også fint i starten, men begyndte efter noget tid (og efter mange ændringer i konfigurationen) at opføre sig underligt.
Problemet blev løst ved at lave en reset og derefter konfigurere routeren igen fra bunden.
Avatar billede mlngmck Nybegynder
19. marts 2003 - 12:26 #4
Det er desværre ikke tilfældet her.. først og fremmest, hvis jeg slukker for routeren, og trykker reset, og tænder den igen og giver slip (sådan har jeg fået at vide det skal foregå) så sker der ik det helt store.. portene står der stadigt, så jeg ved ik liige..
Avatar billede dios Nybegynder
19. marts 2003 - 12:31 #5
den skal ikke slukkes under reset, og knappen skal holdes inde i 10 sekunder (med en clips eller lign.)