Avatar billede weje Nybegynder
14. marts 2003 - 10:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 spørgsmål ang. VSS i .NET

Har samarbejde med firma i Sverige. Kører VPN og udvikler på samme projekter (Både Win- og WebForms) Bruger VSS og det virker for så vidt efter hensigten. men...

1) Det tager evigheder at chekke filer ind og ude. (Lige meget om vi bruger en VSS i Sverige eller her hos os.) Den som er længst væk kan det tage op til 2 min pr. fil. (10kb pr.stk) Så det er noget vi gerne vil have gjort noget ved..

2) Når jeg prøver at åbne en fil der allerede er chekket ud, får jeg en besked om det. Det er jo også fint.. men i det gamle interdev, kunne den finde ud af at give filerne et icon, så man kunne se hvilke filer der var chekket ud af andre. Er der nogen der kan få VS.NET til at gøre det??

/Weje
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. marts 2003 - 10:07 #1
VSS er ikke kendt som verdens bedste system. MS bruger det så vidt jeg ved ikke internt. Der er løse rygter om, et nyt system under udvikling, men intet konkret.

Har i overvejet andre alternativer? CVS er portet til Windows, og kører meget fint.

JP
Avatar billede weje Nybegynder
14. marts 2003 - 10:13 #2
Ja, vi har overvejet andet, men VSS er hvad vi altid har brugt, og det har virket fint tidligere, både udvikling i VS6 og Macromedias InterDev.

Har du et link til dette CVS og måske noget om hvad det koster...

/Weje
Avatar billede lgy Nybegynder
14. marts 2003 - 12:09 #3
CVS er gratis og kan hentes fra www.cvsnt.org
Avatar billede nuno Nybegynder
14. marts 2003 - 15:35 #4
1) Prøv at højreklikke i den fil du vil checke ud - og vælg Check Out Now (også kaldt Silent Check Out) - selv om vi kun bruger VSS lokalt her kan det også tage laaaang tid at checke filer ud, hvis man bare placerer cursoren i dem og begynder at taste.

Alternativt - højreklik på filen/projektet/solution i din solution explorer og vælg Check out now derfra.

Da jeg begyndte at bruge Check out now - så checker filerne ud med det samme.

Hvis du ikke har den valgmulighed kan du gå ind i Menu -> Tools -> Options -> Source Control -> General -> Sæt flueben i "Display silent check out command in menus" (det er den, der vises som Check out now i menuerne) (og evt. også det samme for check in).

Så bliver du heller ikke promptet for din check out, hvilket jeg synes er særdeles bekvemt.

Jeg ved ikke om det hjælper med den Silent Check out - men det er vel forsøget værd?

---

2) Viser din solution explorer ikke, hvilke filer der er:
a. ikke checket ud (lille blå hængelås)
b. checket ud af dig (lille bordeaux flueben og et lille rødt udråbstegn)
c. checket ud af andre (lille blåt "parkering-forbudt" tegn)

?

Det kan i hvert fald godt vises i VS.NET - men jeg ved ikke lige om vores sys. adm. har valgt andet end default opsætning i VSS for at få den til at vise det.

/nuno
Avatar billede weje Nybegynder
14. marts 2003 - 16:11 #5
Har fundet ud af den sidste. Det var i VSS, der fjernede jeg "Allow Multiple Checkout".
Det var noget med at 2 eller flere godt kunne checke den samme fil ud. og den ville så "merge" dem senere, men det er jeg ikke interesseret i.

Så er det kun farten. Hvis jeg bruger den lokalt, er der intet galt, det tager under 1 sek, at chekke ud og ind, men over VPN tager det 35-40 sek. Det kan jeg for så vidt godt leve med, men hvis der var en enkel løsning på det, ville det jo være rart..

/Weje
Avatar billede weje Nybegynder
26. marts 2003 - 11:41 #6
Ser ikke ud som om der er nogle brugbare løsninger lige nu, så må vi jo leve med det..

/Weje