Avatar billede helleann Nybegynder
13. marts 2003 - 21:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udskrivning af opslag i InDesign

Min A5 folder er på 4 sider og lavet som opslag.
Når jeg udskriver dette som et opslag kommer side 2 og 3 nydeligt ud på det samme stykke papir med de to sider ved siden af hinanden. Men hvordan får jeg side 1 og 4 til at komme ud på samme måde - og altså ikke på hvert sit stykke papir ???
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. marts 2003 - 23:39 #1
jeg bruger Indesign, men skriver kun hele sider ud som kladde til trykkeren.

Jeg vil mene at du skal bruge et A3 ark, hvis du skal ha' alle sider med.

Jeg mener jeg har set en forklaring på foldning i den bog der følger med programmet, ser lige efter!
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. marts 2003 - 23:48 #2
Det er faktisk ikke beregnet på at skrive opslag ud på en almindelig printer, men måske kan du snyde den ved at angive udskriftsrækkefølgen, altså først printe 1, 4 - vende papiret og udskrive siderne 2, 3
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. marts 2003 - 23:49 #3
så vidt jeg husker kan man gøre det i Publisher.
Avatar billede helleann Nybegynder
16. marts 2003 - 19:16 #4
Løste problemet med at printe som angivet - tusind tak for hjælpen!
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. marts 2003 - 20:53 #5
så lægger jeg da et svar du kan acceptere.
Jeg fandt noget om det i kapitel 13, men ikke nogen anvisning på hvordan.

Blind høne kan også finde guldkorn ;o)
Avatar billede bitbyte Nybegynder
02. april 2003 - 01:37 #6
adobe har et lille tillægsprogram som man kan downloade...

Det er et udskydningsprogram der hedder booklet....

Løsningen var let her :-) men hvad nu hvis der havde været 24 sider... booklet :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. april 2003 - 23:30 #7
takker for pointene..