Avatar billede janeks Nybegynder
13. marts 2003 - 18:28 Der er 2 kommentarer

TV out Intel 845GV chipset

Hej....

Jeg har lavet mig en Palmbutler dunk baseret på en MSI desktop computer med 845G chipset. Intel 6.13.01.3413 drivere (30/12-2002)

Første problem med drivere til det o/b grafikkort er løst:
Når man bootede udelukkende med TV tilsluttet så gik den i sort, men hvis der var skærm på intet problem... Løsning, pga. en begrænsning i grafikkortet skal der være en "dummy" tilsluttet:
http://www.tvtool.info/english/dummy_e.htm (hvis der var nogen der har samme problem.)

Problem 2 kan Jeg ikke løse, og vil derfor gerne have et hint.
Den starter altid op i NTSC 1024*768 med sorte kanter.
Jeg skal have den til at starte op i 1024*768 PAL-B fuld skærm uden sorte kanter. Da det er noget Jeg manuelt kan rette i driverinterface går Jeg ud fra at ændringer kan laves i registreringsdatabasen, men Jeg kan ikke finde de entries der skal laves om. Hjæææælp
(blot til info, det lyder måske som et banalt problem, men selve billedet står væsentligt flottere i PAL, med mere ægte farver)
Avatar billede ricky Nybegynder
14. marts 2003 - 09:53 #1
Palmbutler dunk ???
Avatar billede janeks Nybegynder
27. marts 2003 - 10:13 #2
Jeps.... dunk = PC
Palmbutler: www.palmbutler.dk