Avatar billede akgroth Nybegynder
12. marts 2003 - 14:45 Der er 4 kommentarer

Oracle / ASP problem

Hej,

Jeg har et problem med et ASP script som timer ud med en ASP 0113 (script timed out).

Miljøet er Microsoft Transaction Server, Oracle OLE DB Provider og Oracle 8.1.7 RDBMS. Oracle klienten på web serveren er en 8.1.6.

Vi har prøvet at justere time out parametren uden held, og problemet opstår kun når der skal returneres mange rækker (approx 800+). Databasen er IKKE belastet og forespørgslen kører igennem hurtigt, hvis der eksekveres via SQL*Plus.
Fra forespørgslen sættes igang til time out optræder, max'er CPU forbruget på web serveren.

Har "nogen" mon set noget lignende ?

Takker.

Mvh

Anders
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2003 - 15:02 #1
er det en "avanceret" sql? jeg lavede på et tidspunkt en sql der skulle regne en masse forskellige ud til ialt 1000 rækker - og det gav en server-generingstid på 1-1½ minut localhost

hvis det du laver er noget udregning der udregner en masse, du ved et uheld kommer til at køre et uendeligt loop el.lign, så er det grunden
Avatar billede larildsen Nybegynder
12. marts 2003 - 16:10 #2
Hmmm.... Laver du array fetch fra databasen, eller er det enkelt række fetch ?
Jeg har set mærkelige problemer med array fetch, hvis array fetch bufferen blev fyldt op.
Avatar billede akgroth Nybegynder
12. marts 2003 - 16:11 #3
Det vil jeg checke. Tak.
Avatar billede scandal Nybegynder
22. juli 2003 - 16:16 #4
Hvor lang tid går der før den kommer med timeout ?
Er det "ASP Script timeout" du har pillet ved ?