Avatar billede wilco Nybegynder
12. marts 2003 - 11:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nem vej til Gruppebilled "oversigt"

Hej alle

Jeg sidder som total newbee m.h.t. billedbehandling.

Jeg ville meget gerne kunne lave en "skabelon" på baggrund af et gruppebilled... jeg er sikker på i alle kender det - sådan et hvor man har siluetterne af gruppen med numre på og så en liste nedenunder til at skrive navne på.

Findes der noget produkt der kan dette let ?

eller har i nogen ide om hvordan dette kan gøres?

p.f.t.

Wilco
Avatar billede spe Nybegynder
12. marts 2003 - 11:27 #1
Hvis det er Photoshop du har tilrådighed så:

Prøv med Image-->Adjust-->Treshold
Denne funktion laver dit billede om til et sort/hvidt billede og du sætter grænsen for hvad der skal være sort og hvad der skal være hvidt med skyderen i Treshold.

Øg eventuelt kontrasten i billedet først. Dette gør du med Image-->Adjust-->Brightness/Contrast

Hvis det ikke er Photoshop så skriv hvilket program du har.
Avatar billede wilco Nybegynder
13. marts 2003 - 21:41 #2
Hej Spe

Nu har jeg prøvet både med Photoshop og paintshop pro, men uden at det lykkes rigtig :(

Jeg spekulerer på om ikke f.eks. skolefoto folkene har noget der er specialdesignet til dette arbejde ?

/wilco
Avatar billede spe Nybegynder
13. marts 2003 - 21:59 #3
Sikkert, men jeg vil gerne se på det for dig og komme med et bud på hvordan du klarer det i Photoshop. Min mail er sup@tdcadsl.dk.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
18. marts 2003 - 00:06 #4
Et vildt gæt kunne være at du skal have registreret en masse elevers navne i forhold til tilhørende billed i forbindelse med en skole eller andet hvor der skal laves en årbog.

Hvis det er tilfældet kan du naturligvis godt bruge photoshop, men his det er til at kunne holde styr på personerne vil jeg foreslå en lidt nemmere løsning. Sæt dit fotografi ind i Excell og beslut dig for at altid at starte ved person nummer 1 øverst til venstre. skriv nu navnene på øverste række med a1, a2 osv. næste række er med b, næste med c osv.
Avatar billede wilco Nybegynder
15. oktober 2003 - 11:00 #5
Hej Spe

Sorry - det har varet så længe...

Havde glemt det lidt igen...

her er pointe..

/wilco