Avatar billede jakki Nybegynder
12. marts 2003 - 09:54 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

kasser

jeg skal lave nogle kasser og den bedste måde at vise hvad jeg mener er ved at kikke forbi wannafind.dk de har lavet nogle kasser der illustrerer hoteller det er ikke det jeg skal lave men jeg skal finde ud af hvordan man laver de kasser og grafikken

det ligner jo noget 3-d
Avatar billede leoness Nybegynder
12. marts 2003 - 09:58 #1
Er det kasserne i menuen du mener?
Eller hvilke kasser på den side mener du?
Avatar billede jakki Nybegynder
12. marts 2003 - 10:02 #2
Nope det er kasserne hvor pigen står på hænder
Avatar billede leoness Nybegynder
12. marts 2003 - 10:09 #3
Hvis jeg skulle lave de mapper, så tog jeg et kamera (helst digitalt), og tog et billede af den kasse jeg vil arbejde med.
Importerede billedet i Photoshop og skar baggrunden væk og lagde en layer-effekt på der hedder Drop Shadow (eller lavede den selv med en brush-tool).

Men jeg ved ikke om det er det du tænker på.

Måske har de brugt 3D Studio eller lignende, men det er da at gøre det endnu mere besværligt..... det tager i hvert fald længere tid end at beskære et live-foto i Photoshop..... synes jeg da.
Avatar billede hcma Novice
12. marts 2003 - 11:33 #4
De er nok lavet i et vektor-tegneprogram som f.eks. Illustrator
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. marts 2003 - 11:45 #5
Ret simpelt.

1. Åben dit billede i Photoshop
2. Image>Mode>Greyscale
3. Image>Mode>RGB Color
4. Image>Adjust>Color Balance... og vælge en af farverne via skydepaletten.
5. Lav en kasse i et 3Dprogram, og placer billedet som en imagemap.

/per
Avatar billede jakki Nybegynder
12. marts 2003 - 11:52 #6
hoejrup er det noget du gider lave for nogel ekstra points skal bruge 5 kasser
i forskellige farver blå lyseblå lysegul rød grøn
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. marts 2003 - 11:54 #7
Er det et skoleprojekt?

/per
Avatar billede hcma Novice
12. marts 2003 - 12:15 #8
Du kan jo gå ind i Word og lave et par autofigurer (Figurer - og vælg kassen)
Marker så din kasse -> kopier ->Åbn Photoshop -> indsæt og farvelæg, vrid og vend den o.s.v.
Dette er den helt simple nemme måde, da word har en "kasse" i sit autofigurbibliotek.
m v h
HC
Avatar billede jakki Nybegynder
12. marts 2003 - 12:29 #9
hoejrup en lille del af et projekt
Avatar billede michael-k Nybegynder
12. marts 2003 - 12:47 #10
Hvis du mener de der forskellige farvet kasser, kan det sagtens laves i photoshop.  Kan ikke se hvorfor 3d programmer skal blandes ind i det. Bare fordi det hedder photoshop betyder det ikke man ikke kan lave andet end en sidet tegninger.  Isometri er svaret (3d)  Du kan med garanti godt tegne en kasse på et stykke papir der har 3 sider, det kan man også i photoshop.

Et lille hint.  Transform kan bruge ved at lav en almindelig kasse og giv den noget perspektiv.

Eller det kan tegnes med pen tool.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. marts 2003 - 14:43 #11
muchael-k>Selvfølgelig kan du det, men billedet er helt sikkert lavet i et 3d program.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. marts 2003 - 14:43 #12
Ups michael-k....

/per
Avatar billede michael-k Nybegynder
12. marts 2003 - 14:46 #13
tja måske. Det vel også lige godt, hvis han ingen 3d program har, må han jo bruge hvad han har :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. marts 2003 - 14:58 #14
michael-k> Ja, ellers må han bestille opgaven hos et firma. :)

/per
Avatar billede michael-k Nybegynder
12. marts 2003 - 14:59 #15
ahh sorry mig der så forkert, troede han spurtge hvordan man lavede det i et billedbehandlingsprogram :-(
Avatar billede hcma Novice
12. marts 2003 - 16:02 #16
michael-k >>> jeg tror ikke du så forkert. Spørgsmålet er stillet under Photoshop
Avatar billede michael-k Nybegynder
12. marts 2003 - 16:06 #17
Nå ja, så det vist rigtigt nok :)
Avatar billede jakki Nybegynder
12. marts 2003 - 16:22 #18
jeg har givet points selv om jeg ikke mener at jeg ikke lærte noget jeg ikke viste i forvejen

tak for hjælpen
Avatar billede schaefner Juniormester
12. marts 2003 - 16:23 #19
Avatar billede michael-k Nybegynder
12. marts 2003 - 16:23 #20
LOL hvorfor er det så du spørger ?
Avatar billede jakki Nybegynder
12. marts 2003 - 16:36 #21
Jeg regnede nok lidt med at en venlig sjæl havde taget denne udfordring
Avatar billede michael-k Nybegynder
12. marts 2003 - 16:38 #22
ok :)  Prøv job/opgaver næste gang så.
Avatar billede jakki Nybegynder
12. marts 2003 - 16:50 #23
schaefner det ser fint ud det link prøver det lige og vender tilbage