Avatar billede caroc Praktikant
11. marts 2003 - 19:17 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

DK-hostmaster??

Jeg har i weekenden bestilt et domæne+webhotel på wannafind og jeg allerede i dag modtaget en email med alle mine oplysninger..
Men jeg vil gerne vide hvor lang tid der går inden jeg kan bruge mit webhotel - ved ikke om det er DK-hostmaster der ikke har oprettet endnu (jeg står godtnok i deres Whois)
Men hvornår kan jeg regne med at mit domæne virker?
Avatar billede step2net Nybegynder
11. marts 2003 - 19:21 #1
Der går normalt 4-7 dage. Så skulle det hele gerne være sat op.
Avatar billede caroc Praktikant
11. marts 2003 - 19:23 #2
er der nogen måde jeg kan bruge webhotellet uden mit domæne - synes jeg har hørt om at indtil domænet er i orden - så står der bare en ip istedet i adresselinjen

??
Avatar billede caroc Praktikant
11. marts 2003 - 19:31 #3
forstår du spg'et?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
11. marts 2003 - 19:50 #4
caroc: hvis ikke der står en eller anden form for midlertidig url, så kan du ikke se dit webhotel, men du kan burde sagtens kunne oploade.
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. marts 2003 - 21:13 #5
Wannafind må faktisk først reg. dit domain så snart du har underskrevet en oprettelse (se http://www.dk-hostmaster.dk/forms/anmeld_ans.html).

Når de har modtaget denne formular fra dig så kan de sende en bestilling til DK-Hostmaster og derfra tager det ca. 24 timer (på hverdage) før dit domain er oprettet.

Så skal Wannafind bruge 5 min. på at sætte dit webhotel op. Men det kan være de er lidt længere tid om det, men dette er den tid de tekniske ting tager.

Så du skal nok regne med ca. 3 hverdage fra du har sendt den denne formular, har du ikke allerede sendt dem en, så udskriv den som jeg linket til og få den sendt/faxet så kommer du hurtigere igang.
Avatar billede caroc Praktikant
11. marts 2003 - 21:15 #6
bacardil --> jeg har underskrevet og sendt en lignende formular til Wannafind
Så nu glæder jeg mig bare til det hele virker :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. marts 2003 - 21:16 #7
Også læste jeg ikke alt. :)

ret denne URL til med dit domain, der hvor der står xxx.dk
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?ip=&host=xxx.dk&ns=&verbose=on&axfr=on&pageid=78&action=cmsview&lang=da

Så kan du se om din DNS er sat op, men hvis dit domain er reg. hos DK-Hostmaster så er det evt. DNSen der ikke er iorden, det tager Wannafind 5 min. at lave.