Avatar billede esf_spike Nybegynder
11. marts 2003 - 15:23 Der er 3 kommentarer

"Too many client tasks"?

Hejsa.
Jeg er igang med at kode et system for et firma, som baserer på PHP, som skal læse fra access.
Serveren er en Windows 2000 server-edition, med IIS5 og access ODBC drivers installeret.
Det virker også fint nok, pånær bare lige indtil jeg prøver et par gange.
Så siger den nemlig:
Warning: (null)(): Invoke() failed: Exception occurred. Source: Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers Description: [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too many client tasks.
Og så kan jeg slet ingenting.
.ldb filen den laver, er også fyldt med entries fra min maskine af, men det underlige er bare - jeg lukker altså de connects når jeg er færdig med at bruge dem, så jeg forstår det ikke.

Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak.
11. marts 2003 - 22:23 #1
hvordan lukker du dine connections?

Husker du at sætte dem til Nothing?
cn.Close
Set cn = Nothing

Ellers bliver forbindelsen først fjernet, når alle forbindelser er lukket.
Avatar billede esf_spike Nybegynder
12. marts 2003 - 11:29 #2
Det er PHP, ikke ASP.
Jeg bruger bare conn.Close();
Skal jeg gøre noget andet for at lukke dem helt?
12. marts 2003 - 11:30 #3
Jeg kender ikke PHP men noget tilsvarende:
conn = nothing