Avatar billede skumle Nybegynder
11. marts 2003 - 15:08 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Import af data til MS SQL

Jeg skal rette op på en server hvor disken med OS'et (W2K server) og MS SQL (2000 Enterprise) er afgået ved døden. Jeg har fået OS og MS SQL op og køre igen, nu skal jeg bare have hentet dataene ind i MS SQL igen. Der findes ingen backup af serveren. Heldigvis ligger datafilerne til MS SQL på en anden disk så nu skal jeg bare have dataene hentet ind i MS SQL igen.
(Og prøve at sælge en backup løsning :))
Nogen gode ideer ?

Jeg gider ikke høre sarkastiske bemærkninger om backup da jeg kun skal rode kastanjerne ud af ilden her når det er gået galt :)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2003 - 18:10 #1
Der er et tool til at importere og eksporter data med
inde i Enterprise Manager'en.

Min MS SQLServer PC er 6000 km væk så jeg kan ikke lige
finde menuen, men den er nem at finde og du komem rså ind i en
wizard som burde guide dig nemt igennem processen.

Hvis du er hardcore MS SQLServer eller Sybase mand, så er der
jo også gode gamle BCP.
Avatar billede skumle Nybegynder
11. marts 2003 - 21:05 #2
Jeg går ud fra at det er DTS du henviser til, men jeg kan ikke finde en funktion som kan importere MS SQL's eget filformat (.MDF) Er det en funktion som skal installeres ?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2003 - 21:22 #3
Ups.

Du har kun MDF filerne ?

Så er det ikke DTS du skal bruge !
Avatar billede skumle Nybegynder
11. marts 2003 - 21:26 #4
Så fandt jeg en løsning... Jeg tror ikke den findes i en manual. Men når man er mest på r.... prøver man sig frem og...
Ud af filnavnene kunne jeg regne databse navnene ud (databasenavn_Data.mdf) så oprettede jeg bare en ny tom database med navnet før _Data.mdf
Stoppede MS SQL servicen slettede _Data.mdf og kopierede de gamle _Data.mdf filer over i MS SQL's data bibliotek og vupti så var der hul igennem til alle data igen ;)

ASAT

/Skumle
Avatar billede skumle Nybegynder
11. marts 2003 - 21:27 #5
databse = database
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2003 - 21:32 #6
OK.

Heldigt for dig.

Ellers har MS SQLServer to SP's:
  sp_attach_db
  sp_attach_single_file_db
som skulle kunen bruges til formålet.