Avatar billede henning_b Nybegynder
11. marts 2003 - 13:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

NORMAL.DOT åben

Min maskine er begyndt at skrive: "(gul advarselstrekant)(Word) Den globale skabelon NORMAL.DOT er allerede åben som et tilføjelsesprogram". Tidligere gjorde den det først idet jeg åbnede Word, nu gør den det ved start af Windows. Og jeg kan ikke lukke Windows uden at lukke denne besked.
Word er en del af Office 2K for small business, Windows er XP Home, SP1. Normal.dot findes kun i et eksemplar på maskinen. At reparere Word hjælper ikke, at afinstallere og geninstallere hjælper ved første åbning af Word, men ved anden åbning er den gal igen.
11. marts 2003 - 14:00 #1
Prøv at slette filen Normal.dot.

Hvis du har lavet ændringer i filen omdøber du den i stedet for at slette den.

Genstart maskinen, og start Word. Der vil nu blive oprettet en ny (standard) Normal.dot
Avatar billede rvm Nybegynder
11. marts 2003 - 14:04 #2
Det kunne tyde på at der ligger en normal.dot i Words opstartsbibliotek, hvilket der ikke skal.

For at finde Words opstartsbibliotek:
Vælg Funktioner/Instillinger/Filplacering

Slet mormal.dot i opstartsbiblioteket
11. marts 2003 - 14:22 #3
rvm>> Så ville den vel først blive aktiveret ved start af Word, og ikke ved start af Windows.
Avatar billede henning_b Nybegynder
11. marts 2003 - 15:30 #4
Tak til jer begge.
Jeg slettede Normal.dot fra dokumenter-biblioteket og genstartede. Der blev så skabt en i samme bibliotek, og ved andet kald af Word kom fejlen igen.
Men rvm skrev, at den ikke må ligge der, så jeg flyttede den over i c:\programmer\Microsoft Office\templates\1030, hvor de andre skabeloner ligger.
Og se! det ser ud til at virke, selve ved flere kald af Word.