Avatar billede kirky Nybegynder
11. marts 2003 - 11:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Servere skal genstartes hele tiden

Jeg har teledanmark bredbånd med en fast IP adresse (som kører via DHCP), og har installeret Bulletproof og Apache på min computer.

Problemet er, at de begge lige pludsligt (et par gange om dagen) går død. De kører stadig. Men ingen kan logge på dem. Selvom de kører på min computer.

Jeg løser det ved at lukke ftp'en ned og op igen. Mens det er mere mystisk med apache serveren. Jeg har prøvet at genstarte servicen, men så fungere den stadig ikke. Jeg skal stoppe servicen og starte den igen, før den fungere igen.

Er der nogen der har en løsning på dette problem? Jeg går ud fra, at det skyldes noget med min forbindelse, da de normalt "går ned" på samme tid. Men er ikke helt sikker!
Avatar billede virtus Nybegynder
11. marts 2003 - 12:08 #1
Hvilket OS kører Bullet og Apache på ??

Lav evt. en "ping -t tdconline.dk" som sørger for der er konstant trafik på din linje så den ikke bliver lukket af TDC pga. Inaktivitet.. (Gjorde jeg selv dengang jeg havde 56K Flatrate)

Ellers kunne det være du skulle overveje en geninstallation da det ikke er normalt at de bare dør..

Peter
Avatar billede kirky Nybegynder
11. marts 2003 - 12:12 #2
Jeg køre WinXP. og den burde jo ikke lukke pga af inaktivitet, når det er bredbånd. Hvad med det at den kører DHCP?
Avatar billede virtus Nybegynder
11. marts 2003 - 12:26 #3
Jeg syntes også det lyder en smule mærkeligt..
Selv ville jeg forsøge med "ping -t tdconline.dk" et par dage, opdatere bulletproof og apache og Windows XP. Muligvis se om det kan være netværks kortet der driller..

Når det er at andre ikke kan komme igennem til din apache og bullet, kan du så selv surfe..

Hvis alt andet fejler så er det må det være en geninstallation..
Jeg har ihvertifal ikke andre ideer..

Det har ikke noget med DHCP at gøre..

Peter
Avatar billede kirky Nybegynder
11. marts 2003 - 12:45 #4
jeg har prøvet at geninstallere begge dele uden held, og de går begge to døde på samme tid. Jeg kan stadig surfe, selvom de går kolde. Jeg ved ikke om det er XP der problemet? Jeg prøver lige at pinge tdc i et døgns tid, for at se om det hjælper.
Avatar billede virtus Nybegynder
11. marts 2003 - 15:23 #5
Prøv at lig mærke til om services dør når du laver noget bestemt.
Måske der står noget i
Start > Programmer > Administrative Tools > Event Viewer (Engelsk)
Som du kan bruge til at finde fejlen med..

Håber du finder ud af det =)

Peter
Avatar billede virtus Nybegynder
12. marts 2003 - 12:24 #6
Har du fundet ud af noget eller driller det stadig ??

Peter.
Avatar billede kirky Nybegynder
18. marts 2003 - 10:44 #7
Nej, jeg har stadig ikke fundet ud af noget. Det at pinge fungerede desværre heller ikke. Så nu tror jeg, at jeg vil give mig i kast med at formattere det hele, for at se om det hjælper
Avatar billede kirky Nybegynder
21. april 2003 - 17:24 #8
Formatteringen rettede problemet, så det må have været et eller andet i registreringsdatabasen der var problemet!