Avatar billede experten Nybegynder
10. marts 2003 - 21:19 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Bærbar computer hjælp

Hey.
Jeg overvejer at invistere i en bærbar. Men problemet er bare at jeg ikke ved hvor godt sådan en kører spil. En beskrivelse af computeren: 1800 MHz Intel mobile pentium 4, 256 MB Ram, Nvidia GeForce2Go 200 32 MB DDR, 15.1 TFT SXGA skærm (1400x1050) & Touchpad.
Kan sådan en computer køre spil som fx. counter-strike, C&C Generals og andre grafikkærvene spil? Og skulle der være nogle der kender en god bærbar at købe på nettet?
VH Experten
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. marts 2003 - 21:29 #1
Umiddelbart synes jeg at det ser fint ud, men vil dog upgradere de 256 mb ram til 512, da det ofte er der problemet opstår ved spil, det har jeg i hvertfald erfaret.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. marts 2003 - 21:32 #2
Avatar billede hexya Nybegynder
10. marts 2003 - 23:42 #3
Se sammenlignende test af de mobile grafik-chips fra ATI og Nvidia:
http://www6.tomshardware.com/mobile/20020829/index.html
Avatar billede experten Nybegynder
11. marts 2003 - 09:44 #4
Puuha... Den ligger dersværre i den lidt for dyre afdeling Jakob. Måske du kender nogle gode bærbare i en lidt mindre prisklasse?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. marts 2003 - 12:06 #5
experten >> Så skal du købe en medion bærbar
Avatar billede hexya Nybegynder
11. marts 2003 - 19:48 #6
experten> Som du måske kan forstå på mit link til tomshardware, så er en dedikeret grafikchip et minimum, og det skal meget gerne være en af dem med 64meg på. Delt grafik-ram er fy! For at kunne spille på en bærbar er det meget vigtigere end Mhz på CPU'en.

Du bliver nødt til at sige, hvor meget du har på budgettet, hvis vi skal hjælpe dig. Men det lyder til, at det er i underkanten af, hvad jeg kan anbefale, hvis der skal råspilles.

Forudsat dit budget er for lavt, har du, så vidt jeg kan se, to muligheder:

1. Skide på at den overhovedet har batteri - som du selv på de aller dyreste alligevel højst vil kunne spille på i max to timer. Men derimod satse på at du altid har adgang til strøm, der hvor du vil bruge den, for så kan du købe en 'desknote', som de kaldes.

Det første og nok mest kendte mærke i den kategori hedder vist nok IBuddy. Men søg blot på desknote. Altså en kombineret Desktop-Notebook PC: En bærbar uden batteriet.

2. Den anden mulighed - stadig for så vidt dit budget ikke tillader det - er jo at holde tømmen i en månedstid vil jeg gætte på.
Intel er lige på trapperne med en ny mobil-chip (Banias), der sandsynligvis kommer inden for to uger. Og det kan jo med lidt held godt trykke priserne ned, hvor du kan/vil være med.

mvh
Hexya

PS.
jakob> Hvor kan man købe Medion (micromaxx) ud over i Tyskland og hos Aldi, når de ellers er der?
Avatar billede hexya Nybegynder
11. marts 2003 - 22:18 #7
Har lige fundet dette link. Er ikke noget nyt, men bekræfter blot med bitter erfaring, det jeg har skrevet:
http://www.eksperten.dk/spm/327436
Avatar billede hexya Nybegynder
11. marts 2003 - 22:37 #8
Godt du ikke havde råd til en ASUS L4 *lol*
Så vidt, jeg kan se, er den eneste af dem, der har dedikeret grafik-chip en af de mindre L3-modeller og det er også en gammel og lille en af slagsen: ATI Mobility Radeon 7500 Graphics
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. marts 2003 - 07:33 #9
experten >> Det ved jeg faktisk, tror bare det er med at holde øje med reklamerne, der kommer ind af døren.
Avatar billede fragz Nybegynder
12. marts 2003 - 14:44 #10
Jeg tror ikke at der nogen bærbar, der er istand til at køre C&C Genrals uden at hakke, selv en kraftig gulvPC kan have sine problemer når det går vildt til i C&C.
Avatar billede experten Nybegynder
12. marts 2003 - 19:14 #11
Hmm... Nedtur.
Den sidste hjælp jeg vil spørge om er at budgettet ligger der omkring de 10.000 - 13.000. Så hvis der lige var en eller anden sjover der så en bærbar der kunne spille store spil er du meget velkommen til at sætte et link ind :D
- Hexya, man kan købe medion bærbare i fona så jeg for lidt tid siden, men de havde vist ikke nogle med mobile processer.
Avatar billede hexya Nybegynder
13. marts 2003 - 03:31 #12
experten>> Ja, dit budget er for lavt, når Aldi da ikke lige har noget på bedding.

Så hvis jeg var dig, ville jeg bruge et af mine to råd - alt andet fortryder du.
Avatar billede experten Nybegynder
17. marts 2003 - 17:48 #13
Jamen så vil jeg sige tak for hjælpen.
Hvis der skulle være en der faldt over en kræftig, billig bærbar, skriv da endelig en mail på:
nebbegaard04@hotmail.com

experten.