Avatar billede 299 Nybegynder
10. marts 2003 - 14:21 Der er 15 kommentarer

Findes ...

Findes der over hovet noget IT job til en der er 12 år snart 13
Avatar billede razor Nybegynder
10. marts 2003 - 14:26 #1
Hvad kan du?
Avatar billede 299 Nybegynder
10. marts 2003 - 14:27 #2
Jeg kan lave en Webside
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2003 - 14:40 #3
der er job til alle der er dygtige nok velsagtens
Avatar billede shors Nybegynder
10. marts 2003 - 15:24 #4
At kunne lave en webside dækker jo over en del ting.

Hvad er det du er god til? Design eller programmering?

Grunden til at jeg spørger er, at de fleste kan lave en webside i ren ikke validerbar html, men for at få et job, din alder taget i betragtning, skal du nok være temmelig dygtig indenfor dit område.

Desuden hjælper det at linke til evt. referencer du måtte have, således at evt. arbejdsgivere har noget at forholde sig til.

/shors
Avatar billede 299 Nybegynder
10. marts 2003 - 15:30 #5
Jeg er god til at design og jeg kan lave html koder
Avatar billede runeevers Nybegynder
10. marts 2003 - 15:47 #6
Som sagt så prøv at linke til et par referencer så der er noget at vurdere på.
Avatar billede 299 Nybegynder
10. marts 2003 - 16:32 #7
Hvad mener du med referencer
Avatar billede runeevers Nybegynder
10. marts 2003 - 16:40 #8
Skal åbent erkende at hvis du ikke kender begrebet referencer, går der nok et par år før du skal forvente at gøre karriere inden for it-branchen.

Referencer betyder henvisninger til hvad du tidligere har beskæftiget dig med. I dette tilfælde links til hjemmesider du har lavet.
Avatar billede madd Nybegynder
10. marts 2003 - 16:57 #9
Jeg er dygtig. Er der et job til mig ? :)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
10. marts 2003 - 17:03 #10
299> Tag imod et råd fra en der har levet det meste af sin ungdom i den professionelle IT branche. Du kan hurtigt nok nå at blive voksen og smart i en fart. Tag hellere og nyd de næste par år med tøser, fest og musik. Du skal tids nok finde din niche (emne) inden for iT-branchen, mere travlt har du heller ikke.

Alting er ikke så glamourøst som det kan virke og der stilles i dag pænt hårde krav til ansattes evner, hvis de skal have fingrene i nogle fornuftige projekter. Så i stedet for at risikere at blive svindlet af en eller anden gammel mand fra Thy der vil have dig til at lave websites for ham og hans venner, så slå kold vand i blodet og lav sites omkring emner du selv synes er sjove. Så længe du ikke modtager penge for det kan du gøre lige hvad du vil med dine projekter næsten og det er IMHO væsentlig sjovere end at være underlagt deadlines, forventninger og diplomatiske beslutninger.

Nyd det så længe du kan og bor hjemme uden forsøgerpligter og lignende - eksperimenter og prøv dig frem. Med din alder skal du ikke regne med andre job end slavejob der udnytter dig uanset hvor dygtig du så end er.

Hvis du står og mangler lidt ekstra lommepenge så hellere gå med aviser og få noget frisk luft eller gå tur med naboens hund. Ofte er det den slags ting der giver indspiration og lyst til at lære og prøve nye ting af når du så har "fri".

God fornøjelse
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. marts 2003 - 17:41 #11
Oscar jeg vil klart give dig ret, men du ved selv fra din tid som ung at det give fandme staus blandt venner hvis man har tjen 200 kroner på at lave en hjemmeside, selvom deet man faktsik har været flere 1000 kroenr værd.

Så jeg vil sige om Oscar gå med aviser MEN GIV ENDELIG IKKE OP leg med photoshop og alle de andre programmer du har og bliv bedre indtil du har den erfaring og viden så du ved hvad pris niveauet ligger på så du ikke bliver røv rendt

held og lykke

og lige en ting mere GLEM IKKE AT PIGER IKKE KAN UNDVÆRES :) ligemeget hvor dygtig du er til photoshop :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. marts 2003 - 17:46 #12
fuck en der gider give mig en stave plade :( det er da helt slemt idag
Avatar billede osaka_san Nybegynder
10. marts 2003 - 19:37 #13
triple-x>

Thjaa det gav nu aldrig mig særlig meget status at lave websites for penge og naturalier som yngre, heller ikke multimedie CD-ROM'er, hvoraf en enkelt trods alt blev grammy nomineret i forbindelse med en musik udgivelse. Tilgengæld så havde fyrerne der var gode til fodbold, eller kunne bunde 1 øl på et par sekunder, ganske høj placering i den lokale hakkeorden. ;-)

Ikke fordi jeg som sådan misunder dem i dag, status er en flygtig ting og man ved aldrig hvor man har den, så at måle sit værd efter hvor kool ens venner synes man er kan være en farlig ting ;-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. marts 2003 - 20:54 #14
uha uha, tja det kommmer jo an på om vi snakker hans venner eller de andre i klassen...

Men ja vi kan hvist hurtig bare blive enige om at han bare skal passe på med at blive røv rendt
Avatar billede professoren Nybegynder
11. marts 2003 - 17:52 #15
nej, kun som indtaster, tester, uploader, osv. Se at få dig mindst en HF el.
Studentereksam, og så læse videre...