Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2003 - 23:14 Der er 14 kommentarer og
7 løsninger

Vudering af shop design

Hej eksperter....

Jeg har siddet og puslet lidt med dette design:

http://www.questis.dk/1/

og ville så lige høre hvad i havde af konstruktivt kritik til denne.

håber i vil hjælpe.

mvh.
Questis

p.s. ved godt den er lidt tung :)
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
09. marts 2003 - 23:22 #1
Flot design,

Menuen

well syntes det er grimt, at de der bjælker "fader" ud, så mange gange lige under hindanden (Hvis du forstår)
Avatar billede f_rollo Nybegynder
09. marts 2003 - 23:38 #2
Din virker ved første øjekast lidt rodet og forvirende.

Du bør centrere siden. Min mening; det er ikke pænt. Øjet kan godt lide når noget er symetrisk...
Avatar billede choker Nybegynder
09. marts 2003 - 23:38 #3
Nu må det være min tur til at give lidt feedback? =)

Synes siden er meget godt opbygget, designet er flot, men er helt enig med stefan_jensen i at menuen ser lidt uoverskuelig (og ½forvirrende) ud når du bruger det samme 'hvid-blå' picture i menuen.

Ellers et meget godt site, måske et evt. sitemap i bundbjælken?

Mvh.
Henrik Nørhede.
Avatar billede game_tracker Nybegynder
09. marts 2003 - 23:38 #4
syntes det er irterne at kikke på den box der hedder tilbud men ellers WOOOV nice
Avatar billede game_tracker Nybegynder
09. marts 2003 - 23:39 #5
er dette ike xtrem dyrt

Lavigne Avril - Let Go
Det sprit nye album fra Avril, med bla. Sk8er Boi (det er gammelt!!!)

Pris: 255 kr.
Avatar billede choker Nybegynder
09. marts 2003 - 23:40 #6
Og lige et svar =)

Forresten - Ugen(s) Tilbud - og hvordan har du tænkt dig at omsætte CD'er med Avril Lavigne når du sælger dem til 255 kroner? =P
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2003 - 23:42 #7
choker>> folkens indholdet er kun for at vise det med indhold, hverken priser eller produkter er korrekte. så lad os lige vende tilbage til emnet
Avatar billede cdc Novice
09. marts 2003 - 23:45 #8
synes sitet er fedt, spændende og nyskabende. Er ikke enig i det med tilbudsboksen. Den skal være fremtrædende, og du har gjort den synlig, uden at gøre den "gul".
Vedr. menuen ville jeg nok have lavet den med en onmouseover funktion, som gjorde den mørkere, is tedet for en css på texten, ellers synes jeg den er intregreret fint i grafikken.
Farve mæssigt har du holdt dig til få, men matchende farver, samt en godt kontrast til det blå.

/cdc
Avatar billede f_rollo Nybegynder
09. marts 2003 - 23:46 #9
Din side er måske lidt for blå.

Ihvertfald bør du skære lidt ned for fadning i det blå/hvide
Avatar billede choker Nybegynder
09. marts 2003 - 23:48 #10
Yeye - er på emnet =)

En anden ting jeg lige skuede.. Fandt ud af jeg kunne scrolle en gang mere ned end bundbjælken - og synes jeg har et pænt stykke ned fra bjælken til bunden af siden.. Umiddelbart en 30-40 px ud fra øjenmål..  Måske skulle dette sættes en smule ned?
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2003 - 00:03 #11
/cdc>>

har siddet og leget lidt med din ide om at lave den effekt på menuen, men hvis du prøver at opdatere siden, er der det jeg nåede frem til... men synnes det enten blev for lyst eller mørkt
Avatar billede cdc Novice
10. marts 2003 - 00:20 #12
Prøv at lav den meget mørkeblå i toppen, og lysere nedad, og texten i hvid, bare en idé
Avatar billede tofferman Nybegynder
10. marts 2003 - 00:24 #13
Fin side, men jeg er enig med de andre om menuen. Jeg ser ikke specielt godt, så teksten er svær at læse.

En anden ting jeg vil foreslå er, at du definerer skriftstørrelsen med "em" i stedet for "px", da du ikke giver mulighed for at man kan få vist teksten lidt større.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2003 - 00:27 #14
tofferman>> menuen arbejdes derpå lige nu.

angående textstørrelserne, er det korrekt jeg ikke har angivet dette, men kan oplyse for dig for det første at jeg angiver min text størrelse i pt, og at man ikke behøver at opgive det i em, man kan bare sætte dem til det i sit css, hvis man ønsker det :)

/cdc>> sådanne ? eller var det ikke helt det du mente ? :)
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2003 - 00:51 #15
vil høre jer om jeg kunne få jer til at gøre mig en sidste tjeneste ved at sammenligne den ovenstående med denne:

http://www.questis.dk/2/

og give feedback på om den er blevet meget forringet grafisk ved at komprimere garfikken ?
Avatar billede cdc Novice
10. marts 2003 - 00:56 #16
Synes den er lidt for grå i det, men ellers fint nog efter min smag
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. marts 2003 - 07:23 #17
(1) Synes ikke skrifttypen du har brugt til linksne forneden er så smart

(2) Synes også du skal flytte boksen "tilbud" som står oppe foroven

(3) Hvad handler siden om, hvad kan jeg bruge den til? Lav en lille velkomst

(4) En fin lille effekt der er på menuen.

(5) Hvordan bestiller jeg?
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2003 - 08:31 #18
Jeg synes det ligner en gratis template du har forsøgt at rette i, og dine ændringer er ikke så fede.

Især passer menuen øverst i venstre side ikke, og den der "tilbud" kasse vil jeg hele tiden prøve at flytte, den ligner et irriterende popup vindue ;)

Gradient er der for meget af.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2003 - 11:26 #19
jakobclausen >>

1. sjovt nok er det den samme skriftype der er brugt hele vejen igennem siden :)
2. har jeg ikke så meget at sige til, der er delte meninger om den, min mening er at en sådanne boks skal være i vejen og ses
3. nu har jeg siddet og kigget lidt på andre shopper, og fik det vist lidt bevist det jeg søgte, at man ikke ligefrem begynder at skriver hverken velkommen eller nogen videre tekst om indholdet, dette giver vel lidt sig selv, hvis man bruger 2 sekunder på at se forsiden og linksne i siden ?
5. Korrekt, der mangler en køb knap ved produkterne

el_barto>> Det er det ikke, men ellers tak for lige at slå mig i gulvet der.

kan godt blive enig med dig i at der er meget gradient i siden, og overvejer da også den menu endnu engang.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2003 - 14:08 #20
nå men takker for jeres feedback.... og tid
Avatar billede cdc Novice
10. marts 2003 - 14:09 #21
tanx :o)