Avatar billede smarties Nybegynder
09. marts 2003 - 18:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installering af XP

Jeg har alle filerne til XP-installationen liggende på min harddisk. Hvis jeg nu formaterer mit C: og derfor ikke har min 2000 kørende længere. Så skulle jeg fra dos være i stand til at installere XP direkte fra fra et andet drev, og uden brug af bootdisk. Jeg har gjort det før, men kan ikke huske hvordan jeg bar mig af.
Jeg mener at jeg gik ind i en folder der hed I386 og startede installationen... Men hvordan har jeg glemt.

Nogen der kan hjælpe? Jeg skal altså installere fra harddisk til C: og det hele foregår fra DOS uden brug af Bootdisk eller CD.
Avatar billede lrd Nybegynder
09. marts 2003 - 18:04 #1
hvorfor ikke den sikre måde *SS*

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation.
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.
8:Virker dette ikke på dit problem ja så er det en hardvare fejl
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. marts 2003 - 18:12 #2
Hvis dine filer ligger på et NTFS filsystem, så kan du ikke umiddelbart gøre det for en dos boot diskette. Så skal i bruge et 3. parts program som ntfs2dos.

Det er fuldstændigt korrekt, at du kan starte installationen fra i386 mappen. Kommandoen til at starte programmet hedder svjh winnt (du starter programemt winnt.exe).

Du behøves jo ikke formattere C drevet først - det kan du gøre under installationen, endda meget hurtigere med quick format.

JP
Avatar billede fromsej Praktikant
09. marts 2003 - 18:13 #3
I386 mappen er rigtig , men om filen hedder install.exe eller setup.exe kan jeg ikke huske.
Men det er en af dem.*S*
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2003 - 18:15 #4
mappen I386 er rigtig nok. Du skal derefter når du befinder dig i mappen skrive winnt.exe så starter installationen :-)
Avatar billede smarties Nybegynder
09. marts 2003 - 18:17 #5
Takker for de hurtige henvendelser :) Point vil blive tildelt så snart jeg ved, om det virker.
Avatar billede lrd Nybegynder
09. marts 2003 - 19:34 #6
good luck