Avatar billede brixz Nybegynder
09. marts 2003 - 17:32 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Dobbel hastighed med ISDN

Jeg har et gammelt Eicon DIVA T-A ISDN Modem og jeg vil gerne kunne køre med dobbel hastighed og samtidig kunne modtage opkald. Således at computeren automatisk slår ned fra 128kbit til 64kbit når der er nogen der ringer til mig.

Er dette muligt?

Er der noget software man skal/kan bruge for at kunne gøre dette?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. marts 2003 - 17:36 #1
det vi så kræve at du får endnu en line ind i huset..

jeg mener det er sådanne her at ISDN virker
når du køre 128Kbit, så bruger du begge tlf liner.. når nogen så ringer, så skal den ene line bruges til alm tlf.. også kan ISDN modemmet kun bruge den ene line, ellers kan du jo ikke ringe..

Så du skal have endnu en tlf line, eller købe ADSL ;)
Avatar billede kdys Nybegynder
09. marts 2003 - 17:37 #2
Det kan du ikke !!
Avatar billede brixz Nybegynder
09. marts 2003 - 17:44 #3
Men jeg har kun en linje i huset og jeg kan sagtens få min forbindelse til at køre 128kbit men hvis jeg gør dette så kan jeg ikke modtage opkald på telefonen. Dvs. at jeg kører 128kbit på EN linje eller kører 64kbit+tlf. på EN linje.

nå men findes der nogle smarte programmer derude som kan bruges til en isdn linje?
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
09. marts 2003 - 17:51 #4
Jeg mener at der i softwaren til Eicon Diva modemet kan gøre det, prøv engang.
Avatar billede brixz Nybegynder
09. marts 2003 - 17:55 #5
Jo og jeg har skam prøvet at bruge den software og skifte til Multilink PPP og lave om på de forskellige indstillinger, men jeg kan simpel hen ikke få det L..T til at virke.
nå ja, men tak for jeres tid :)
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
09. marts 2003 - 17:57 #6
Du skal være velkommen, men hvis jeg finder en løsning, poster jeg den her indenfor 24 timer fra nu, hvert sekund tæller!
Avatar billede ullum Praktikant
09. marts 2003 - 18:05 #7
Har tonset lidt rundt i min lasat sw, jeg havde det sammme prob engang, i lasat skal man vælge bod (bandwidt on demand) derefter kan call bumbing vælges, prøv at se om du har noget der ligner, du skal nemlig indstille det i modemmets sw
Avatar billede brixz Nybegynder
11. marts 2003 - 21:40 #8
hvad er modemet's SW??
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
14. marts 2003 - 15:45 #9
Selvfølgelig kan man det.
Det hedder call bumbing - find det i manualen.

Og så er det faktisk _ikke_ rigtigt, at du kører 128Kbit på EN linje. Når du har ISDN, har du to linier. Enten kører du så data (64Kbit) på den ene og telefon på den anden - eller også kører du data på begge (128 Kbit).

Du betaler faktisk også telefonregning for to samtaler, når du kører data med 128 Kbit - så det er ikke en god ide at have det slået til permanent - det bliver for dyrt.
Avatar billede ullum Praktikant
14. marts 2003 - 15:56 #10
hvad er modemet's SW??
Det er den software der er instaleret til dit modem
Avatar billede kdys Nybegynder
18. marts 2003 - 14:30 #11
the_bma_man >> læs hvad han skriver en gang til, før du svare !!

Du kan ikke køre med begge linier og modtage indgående opkald
da linie jo er optaget
Avatar billede klatten Nybegynder
18. marts 2003 - 14:33 #12
Jeg havde et Lasat Speed II IDSN modem og i det tilhørende program kunne man indstille om man ville bruge én eller to linier.
Så dougheffernan har nok ret!
Avatar billede kdys Nybegynder
18. marts 2003 - 14:49 #13
Jeps helt korrekt at man via software til ISDN modem
kan sætte den til at kør på begge linier.
men du kan ikke få den til at modtag opkald, og slå den ene
linie fra.
Avatar billede klatten Nybegynder
18. marts 2003 - 14:57 #14
øhh, jeg kan også kun svare på hvad jeg kunne på den Lasat! Når telefonen ringede, så slog den ene linie fra! ...men man kunne ikke selv ringe ud!

Måske er det et teknisk problem, så man skal have det ordnet fra eksempelvis TDC's side!?
Avatar billede klatten Nybegynder
18. marts 2003 - 14:58 #15
brixz>

ring til din udbyder og stil spørgsmålet der!
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
25. marts 2003 - 12:07 #16
kdys> Se hvad jeg skrev.
Prøv evt. at kigge i en ISDN manual under call bumping - så vil du blive klogere.
Det er rigtigt, at man så bliver sat "ned" til 64Kbit mens samtalen står på - for så bruges den ene linie til samtalen. Og der læser jeg IKKE at det er et problem.
Så jo - manden kan det han spørger om - med det der kaldes call bumping.
Avatar billede brixz Nybegynder
15. april 2003 - 11:21 #17
Sorry, jeg har ikke haft tid til exp i et stykke tid, da der jo også er noget der hedder det sociale liv.  <-- NO OFFENCE LOL

Der er noget jeg synes er mærkeligt for jeg har og betaler kun for EN tfl. linje. Og når jeg er på nettet 64kbit kører data streamen over mit tlf. nr. men det er åben bart ikke noget problem for jeg kan godt blive ringet op eller omvendt alligevel, Men når det er jeg slår den over på 128kbit (stadigvæk på samme tlf. nr.) så kan jeg kun ringe ud og ikke modtage opkald.

Jeg har prøvet at ringe til min udbyder, men jeg har en blanding af tele2 og tdc og jeg bliver bare sendt frem og tilbage mindst 10 gange for tilsidst at ende et sted hvor jeg for at vide at de ikke længere uder support på min modem!
Men jeg skal vist lige grave i papirene for at finde ud af om det er TDC eller tele2 jeg har internettet hos.
Avatar billede mknudsgaard Nybegynder
01. maj 2003 - 22:08 #18
Du kan sagtens (og det ved jeg 110% da jeg har arbejdet MEGET med både lasat speed2 og Eicon Diva) køre 128 - altså begge linjer, hvor den ene linje så kobler af når du modtager et opkald. Derefter kan den atter gå på 128.
Du skal bruge call-bumping som er en tilkøbsdel til dit ISDN abo (ved ikke om det koster noget). Du skal altså abonere på call-bumping hos dem du får din tlf.regning fra, hvilken ISP du bruger er underordnet i dette tilfælde.
Avatar billede fido82 Nybegynder
01. maj 2003 - 22:12 #19
i de gode gamle dage, da jeg havde isdn, kunne man nu godt sætte den til at fjerne den ene datakanal, når nogen ringede ind, uden at man skulle betale ekstra for det.
Du skal installere det software der følger med til dit modem. Deri, kan du lave forskellige profiler, gå ind og rediger den du bruger. Deri vil du kunne vælge (mener det er 4 ting) mellem alm (64 kb) 128 kb, og to andre, hvoriblandt den ene, er den mode, som selv slår fra, når der er nogen der ringer til dig.