Avatar billede zapster Nybegynder
05. marts 2003 - 21:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

FreeBSD som router/gateway

Hejsa...

Er der nogle der ligger inde med et link til hvordan jeg sætter min freebsd op til følgende konfiguration: (er ved at skifte mine linux maskiner ud)

fxp0 - Internet forbindelse
fxp1 - DMZ, samme IP sek som fxp0. Dog igennem firewall
fxp2 - Internt netværk

Alle på det interne netværk skal kunne komme på nettet. Der skal ikke være noget nat eller andet.
Avatar billede dennispc Nybegynder
05. marts 2003 - 21:49 #1
kender ikke freebsd, men har prøvet freeSco hvis du kender det?
Avatar billede langbein Nybegynder
05. marts 2003 - 22:24 #2
Den eneste maate aa faa dise spesifikasjonene til aa gaa sammen det er vel ved aa la baade server paa dmz og workstation maskiner paa lan kjoere globale ip'er. Er det slik det er ??
Avatar billede zapster Nybegynder
06. marts 2003 - 14:05 #3
langbein: Det er også det der er hensigten. Om det så er smart at gøre det på den måde kan vi altid diskutere ;)

Lidt flere specks. hvis det kan hjælpe: Maskinen skal også køre som firewall til den selv og DMZ netværket. Forløbig er det til en test på en TDC Proaccess (eller hvad det heder i den her uge) hvor fxp0 blicer sat direkte til ADSL modemmet med "routerens" ip adresse. og fxp1 skal route de IP adresser videre som jeg har fået tildelt hos TDC

Men er der nogle der har et forslag til at gøre dette?
Avatar billede lausen Nybegynder
12. marts 2003 - 15:35 #4
Hejsa

Jeg har her i weekenden lavet en maskine der er sat op på denne måde. Hvis du stadig skal bruge det, så kan jeg da prøve og se om jeg kan skrabe lidt dokumenter sammen til i morgen.

Lausen
Avatar billede zapster Nybegynder
12. marts 2003 - 20:57 #5
Det ville være rigtigt godt hvis du havde tid til det =)
Avatar billede skwat Praktikant
16. marts 2003 - 21:33 #6
http://freebsdcluster.dk/~morten/ <- en lille guide i hvordan ligger der.

så kan du i første omgang lige få gatewayen op at køre
Avatar billede zapster Nybegynder
20. marts 2003 - 18:20 #7
lukket