Avatar billede m.i.b. Nybegynder
04. marts 2003 - 18:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opstartsproblemer i Internet Explorer

Jeg har ofte store problemer med at starte Internet Explorer. For at starte programmet skal jeg trykke utallige gange på ikonet og meget hurtigt. Jeg har prøvet at starte programmet direkte fra exe filen, men uden held. Versionen jeg har er helt præcise 6,0,2600,000. Jeg skal måske lige nævne at jeg køre med XP pro. Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig. På forhånd tak.
Avatar billede chalde Seniormester
04. marts 2003 - 18:06 #1
har du sp1 til xp?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. marts 2003 - 18:06 #2
Måske det ville hjælpe at køre en rep af din windows xp

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.
8:Virker dette ikke på dit problem ja så er det en hardvare fejl
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

Ellers så :

Den eneste måde at reperer din IE 6,0 er at lave et sfc check på dine systemfiler og gøres på denne måde.
(Start > Run) og her skriver du sfc /scannow.

Og virker dette trick ikke ja så kan du prøve at reindstaler den.

1: Klick på Start > Kør, skriv Regedit og klik på OK.

2: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Active Setup \ Installed Components \ {89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
Pas på for der er 2 næsten identiske.

3: Højre klik på den streng som heder IsInstalled og ændre den fra 1 til 0.

4: Luk det hele ned

5: Download og indstaler din nye IE 6,0 http://www.microsoft.com/windows/ie/default.asp

NB husk at hvis du ikke er helt sikker kan du lave en backop at din regedit.

Filer-Export vælg gem som :)
Avatar billede fromsej Praktikant
04. marts 2003 - 18:06 #3
Har du tjekket om der er en opdatering ?
Avatar billede chalde Seniormester
04. marts 2003 - 18:09 #4
Avatar billede miss-g Seniormester
04. marts 2003 - 22:37 #5
Måske dette hjælper?!

Mig og kæresten har også længe haft problemer med Internet Explorer. Når vi trykkede på e-ikonet (programmet) skulle vi vente rimelig længe før programmet startede op. Når vi så endelig kom på nettet, var browseren længe om at åbne!

Når man bladrede på nettet, viste indikateren nede i proceslinien at siden var læst ind, men man kunne alligevel ikke foretage sig noget, med mindre man lige ventede. Det hele kørte langsomt!

Nu har vi installeret Ad-aware som fjerner spyware. Anede intet om hvad det var før jeg faldt over det her i Eksperten.

Det viste sig at der var 246 filer spyware på min maskine, og det er jo filer/programmer som kører når man er på nettet. Information om "mig" til dem som nu har placeret dem der.

Ad-aware er meget enkelt, og fjerner spyware uden der går kludder i noget (ikke hos mig ihvertfald - kan stadig bruge DivX).

Med gratis versionen kan du selv scanne din puter for spyware, men pro versionen som koster... blokerer så du ikke når at få spyware på puteren.

Måske det kan hjælpe?

Jeg har ihvertfald fået hurtig forbindelse igen (som jeg betaler for) *S*

Men en geninstallering at Internet Explorer vil sikkert også være gavnligt *S*

Her er adressen til programmet:

http://www.lavasoftusa.com/

Miss-G
Avatar billede ibwca Nybegynder
10. marts 2003 - 07:06 #6
Opstartsproblemer i Internet Explorer ???????
Avatar billede m.i.b. Nybegynder
06. juli 2003 - 13:41 #7
Jeg undskylder meget at jeg ikke har svaret, på jeres udemærket forslag. Status er at problemet stadig eksistere, dog i en noget mindre udstrækning. Jeg må dog skuffe jer med at det ikke har været med nogle af jeres løsningsforslag. Jeg har nemlig formateret min hd, hvilket gjorde problemet noget mindre.
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juli 2003 - 13:48 #8
Er det samme problem stadigvæk?
Avatar billede m.i.b. Nybegynder
06. juli 2003 - 14:11 #9
ja det er samme problem
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juli 2003 - 14:13 #10
Prøv lige en onlinescan for Spy og virus.
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Spyware - X-block
Virus - Panda.
Avatar billede m.i.b. Nybegynder
06. juli 2003 - 14:21 #11
Tak for tippet. Den fandt nogle ting som jeg nu har slettet. Nu kan der godt gå lidt før jeg kan se om det har hjulpet, da det jo som sagt ikke sker så tit mere.
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juli 2003 - 14:23 #12
OK, så vender du bare tilbage, vi har skrappere midler hvis det bliver nødvendigt. ;o)