Avatar billede 1nsane Nybegynder
04. marts 2003 - 11:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

job

Hej alle

hvordan finder jeg nemmest job ???? eller hvad gør jeg ????
jeg er udlært den 30 September som IT-Supporter..... derfor vil jeg så stå og mangle job den 1 Oktober indtil den 26 Februar hvor jeg så skal ind til militæret bagefter
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
04. marts 2003 - 11:35 #1
med risiko for at lyde som en smart ass, så tror jeg at du skulle prøve at søge på job.tv2.dk efter "IT SUPPORT"!!!

Derefter så skrive et par ansøgninger på de oplsag der kommer frem.

Mvh Kenneth Nielsen
Avatar billede razor Nybegynder
04. marts 2003 - 11:40 #2
Jeg tror også i begge skulle overveje at moderere jeres brug af udråbstegn og spørgsmålstegn, punktummer samt store bogstaver først i jeres sætninger.

Det må betragtes som en basal ting at folk der skal leve af at arbejde med kommunikation selv kan kommunikere på en klar måde.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. marts 2003 - 11:40 #3
prøv også www.af.dk ;o)
Avatar billede casius Nybegynder
04. marts 2003 - 11:46 #4
Stikker ned til den nærmeste 7-11.
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
04. marts 2003 - 11:48 #5
Razor:

Sikke dog en gang ligegyldig mundkatar du lige kom væltende med....

Mvh Kenneth Nielsen
Avatar billede freddy-madsen Nybegynder
04. marts 2003 - 11:55 #6
Hmm. Hvad med noget vikar. Der er run på IT-stillinger i øjeblikket, og du vil kun ½ års tid i første omgang.
Ellers er jeg enig med dr-kermit. Ind i nogle store jobbaser, læg CV, start mail-agent, og start søgning (mindst) et par måneder før 1 oktober. Forvent at få en del afslag, men opgiv ikke af den grund.
Metoden med at kende-nogen-der-kender-nogen kan også virke.
Jeg leder selv..
Held og lykke.
Avatar billede dsj Nybegynder
04. marts 2003 - 13:01 #7
Jeg kan anbefale dig at starte din egen virksomhed, som kan yde support, rådgivning og hvad du ellers kan finde ud af. Få lavet en hjemmeside til at præsentere dig, registrer dig f.eks. ved www.skoleindkob.dk. Sidstnævnte koster nogle tusind kroner, men du får mange potentielle kunder uden selv at skulle tænke på markedsføring.

Dette kan både give dig umiddelbare jobs som f.eks. konsulent (billigt 600,- ekskl. moms i timen), men samtidig gør det dig mere attraktiv når du søger jobs, idet du er initiativrig og samtidig er i beskæftigelse.
Avatar billede razor Nybegynder
04. marts 2003 - 13:42 #8
Jeg forsøgte udelukkende at hjælpe ud fra mine egne erfaringer. Jeg er selv med til at ansætte nye ressourcer i et mellemstort dansk firma og ved hvilke kriterier vi normalt kaserer folk efter. Et klart og velskrevet skriftsprog er virkelig en fordel.