Avatar billede perfritz Nybegynder
03. marts 2003 - 20:21 Der er 9 kommentarer

"net use" til Windows XP

Fra mit hjem kan jeg kontakte serveren på min arbejdsplads med kommandoen net use Q: "serverIP". Det kører ganske uproblematisk på WIN98 og på WINNT. Imidlertid har jeg skiftet til WINXP, og herfra virker denne kommando ikke. Jeg får fejlmeddelelsen "Systemfejlen 53". Hvad er der galt med min XP?

                        Perfritz
Avatar billede je79ayps Novice
03. marts 2003 - 20:30 #1
Noget DNS måske?
Avatar billede dmcn Praktikant
03. marts 2003 - 21:10 #2
Jeg kører følgende i et logonscript på min windows xp, som connecter til en samba linux-share. Prøv om noget lignende skulle virke for dig.
net use e: \\10.10.52.14\<share> <password> /USER:<user> /y
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
04. marts 2003 - 09:02 #3
det er højst sandsynligt den indbyggede firewall der blokerer for portene der benyttes til windows netværk.
det er vistnok port 137
Avatar billede janius Nybegynder
04. marts 2003 - 10:16 #4
tror rune har fat i det rigtige. juster eller slå din firewall i XP'en mdl. fra og prøv igen.
Avatar billede perfritz Nybegynder
04. marts 2003 - 20:34 #5
Tak for forslagene. De har desværre ikke hjulpet mig. Er der andre råd, jeg kan tage til mig. På forhånd tak.
Avatar billede zeion Nybegynder
05. marts 2003 - 12:20 #6
til en start ville jeg prøve at pinge den server... der efter ville jeg prøve at skrive i en IE \\IP\Sharename.....
Vil dette ikke virker ville jeg gå ind på https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 og trykke på probe my ports.. og se om du har lukket for de porte som Rune snakker om.
Avatar billede perfritz Nybegynder
10. marts 2003 - 10:47 #7
Jeg mener selv at have konstateret, at fejlen kunne skyldes et manglende "tillidsforhold" mellem min XP og det domæne, jeg forsøger at logge på. Men hvordan i alverden gør jeg min XP tilstrækkelig "tillidsfuld" overfor domæner?
En anden fornemmelse, jeg har, er at XP er for hurtig til at "lukke af" til at den får fornøden respons fra remote-domænet.
Jeg håber, at disse informationer kan give et kick til en ekspert.

perfritz
Avatar billede janius Nybegynder
15. november 2004 - 16:06 #8
lukketid?
Avatar billede janius Nybegynder
21. januar 2005 - 22:28 #9
lukketid?