Avatar billede ostehamster Nybegynder
02. marts 2003 - 20:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MailToaster, hvad skal jeg installere med FreeBSD?

Hejsa

Jeg skal til at installere MailToaster:
http://matt.simerson.net/computing/mail/toaster/

Jeg har gjort det før, og det virkede. Nu har jeg lige installere freeBSD 5.0, og det vil ikke. Den fejler en masse gange. Blandt andet under Apache, vil ikke starte med SSL understøttelse.

Jeg kan ikke installere mod_php4, der er noget galt med noget Zend.

Mit spørgsmål er, hvordan skal jeg installere freeBSD?

jeg har installeret det som User, altså ikke noget X, og ingen source. Der er installeret ports, men ikke Linux binary.

Er der nogle der har en ide hvad det kan vær?

mvh
Christoffer
Avatar billede dank Nybegynder
02. marts 2003 - 20:47 #1
Mig bekendt er det vist for tidligt at bruge 5.0 til andet end lidt små testeri :o)
Avatar billede ostehamster Nybegynder
02. marts 2003 - 20:51 #2
Oki, smart :)

Så er det 4.7.2 jeg skal bruge?
Avatar billede ostehamster Nybegynder
02. marts 2003 - 20:52 #3
Det virker bare sådan lidt, hvis du kigger på freeBSD install guide:
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/install-pre.html

Så henviser de til:
ftp://ftp.freebsd.org/pub/FreeBSD/releases/i386/5.0-RELEASE/floppies/

Altså 5.0 når man vil hente floppy image?
Avatar billede dank Nybegynder
02. marts 2003 - 21:00 #4
Ja jeg ved godt at 5.0 vel er (current) eller nuværende release. problemet er bare at den ikke er specielt godt gennemtestet endnu, og de problemer du har med ovenstående, kan du komme til at få *mange* gange hvis du er uheldig.

Omvendt så ønsker man jo også at så mange som muligt vil afprøve alle mulige ting med 5.0, så man kan finde de bugs der er og få dem rettet.

Min mening er nok at man skal holde nallerne fra 5.0 og vente til en nyerere version. Bare brug 4.7 istedet.
Avatar billede ostehamster Nybegynder
02. marts 2003 - 21:02 #5
Det gør jeg så :)

Lige en anden ting, hvad er Linux binary?
Avatar billede dank Nybegynder
02. marts 2003 - 21:27 #6
kan bruges til at afvikle binære filer fra linux verdenen (sådan i store træk). f.eks. så kræver CounterStrike Server filerne at Linux Binary er installeret.. God idé at tage det med :)
Avatar billede ostehamster Nybegynder
05. marts 2003 - 13:10 #7
dank, smidder du lige et svar?
Avatar billede pallepirat Nybegynder
14. marts 2003 - 12:50 #8
5.0 er ikke current stable release... Som dank også siger så er den slet ikke færdig testet og derfor er der stadig en del problemer med den - så gør som dank siger og brug 4.7 og Matt´s nyeste toaster_setup.pl

Kristian
Avatar billede dank Nybegynder
18. marts 2003 - 23:27 #9
svar :o)