Avatar billede inter Nybegynder
27. februar 2003 - 13:44 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Internet explorer på skrivebordet

hvordan kan jeg fjrne internet explorer fra skrivebordet via MS-DOS-prompt
Avatar billede mickey777 Nybegynder
27. februar 2003 - 13:57 #1
Linket skulle gerne ligge i stien C:\Windows\desktop eller C:\Windows\Skrivebord
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. februar 2003 - 14:25 #2
mickey777> det er ikke skrivebordet der skal fjernes men linken til IE der ligger på skrivebordet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. februar 2003 - 14:28 #3
mickey> sorry, læste dit indlæg forkert, sorry
Avatar billede inter Nybegynder
27. februar 2003 - 14:31 #4
linket ligger ikke c:\windows\skrivebord
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
27. februar 2003 - 14:34 #5
Lav en reg-fil og brug REGEDIT /S og ret flg. values:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
NoInternetIcon=1

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
NoInternetIcon=1
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
27. februar 2003 - 14:35 #6
Glemte lige at skrive, at værdierne skal være REG_DWORD.
Avatar billede geforce3 Praktikant
27. februar 2003 - 14:36 #7
Hvordan laver man en reg fil?
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
27. februar 2003 - 14:40 #8
En text-fil der ser ud som flg:
<start>
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoInternetIcon"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoInternetIcon"=dword:00000001
<slut>
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2003 - 15:35 #9
hvorfor ikke bare slette fra skrivebordet?
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
27. februar 2003 - 15:38 #10
Læs spørgsmålet en gang til:
"hvordan kan jeg fjrne internet explorer fra skrivebordet via MS-DOS-prompt "
Det skal måske bruges fra et loginscript ell. lign.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2003 - 15:54 #11
ja det er jo lige det...

det er nemt at oprette spørgsmål - men åbenbart svært at præcisere det...
Avatar billede inter Nybegynder
28. februar 2003 - 08:56 #12
john stigers hvad er det lige du ikke forstår ved
"hvordan kan jeg fjrne internet explorer fra skrivebordet via MS-DOS-prompt"??????
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. februar 2003 - 09:05 #13
1. du skriver ikke hvorfor det skal fjernes via en DOS-prompt (dos prompt er dos i et vindue når windows ER startet - defor syntes jeg ikke det kunne være noget med loginscript)
2. Du kommer med en sølle kommentar - intet svar på det jeg spørger om...
3. mangelfuldt spørgsmål - simpelthen!
Avatar billede inter Nybegynder
28. februar 2003 - 09:28 #14
Det kommer ikke dig ved, hvorfor jeg skal slette det fra DOS-prompten. det er heller ikke relavant "hvorfor" for at løse problemet.  Men hvis du skal vide det så, er jeg ved at lave en .bat fil som laver en masse ting automatisk bla. at slette IE.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. februar 2003 - 09:35 #15
inter> tak - "dos prompt er dos i et vindue når windows ER startet" - derfor skal du ikke bruge en bat fil...

"Det kommer ikke dig ved, hvorfor jeg skal slette det fra DOS-prompten" - nej, jeg kan sådan set også være totalt ligeglad - men hvis du formulerede dig korrekt ville det være flere mennesker fattede hvad du mente.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. februar 2003 - 11:21 #16
hvorfor i alverden skal du automatisere fjernelsen af en enkelt icon (IE)

du skal måske gøre det på mange computere eller hvad?
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
28. februar 2003 - 18:32 #17
Hvis det skal gøre på mange computere i et loginscript, kører det også i et DOS-vindue...
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
28. februar 2003 - 18:35 #18
john_stigers > "dos prompt er dos i et vindue når windows ER startet" - derfor skal du ikke bruge en bat fil...
- Kører en bat-fil da ikke i et dos-vindue?
Jeg kan ikke se der skulle være noget galt i inter's formulering. Det er et kort og præcist spørgsmål, som kan besvares kort og præcist...
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. februar 2003 - 18:57 #19
ja - men hvorfor har han så accepteret DIT svar? Det kan mig bekendt ikke køres i en bat inden windows er startet - og som spørgsmålet er formuleret, så skal ikonet slettes inden opstart af windows. Og det kan der vist ikke diskuteres meget omkring så vi stopper her.
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
28. februar 2003 - 21:28 #20
OK, mit sidste indlæg:

Hvor står det at det skal slettes inden Windows er startet????
Avatar billede inter Nybegynder
04. marts 2003 - 09:05 #21
jeg har ikke sagt noget om at det skulle slettes inden Windows startes. "men hvis du formulerede dig korrekt ville det være flere mennesker fattede hvad du mente" jeg regner ikke med at alle er lige så dumme som dig :D. hwa 26's svar var godt nok og det kunne jeg godt bruge i stedet.
ja jeg skal gørre en masse ting på en masse pc'er.
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
04. marts 2003 - 17:02 #22
;-)