Avatar billede green1 Nybegynder
26. februar 2003 - 09:33 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Mine Harddiske dør ??

Hej der !
Jeg har nu inden for 5 mdr. været udsat for at min
SEAGATE BARRACUDA IV FLUID den går kold !
hvad kan det skyldes ? er det bare et tilfælde ? der hvor den er købt siger de at de ikke har problemer med det harddisk mærke men på EDB.priser er der nogen med samme fejl !
Kan det være noget af mit andet hardware som er skyld i at harddisken går død og fejler SEAGATEs Disk Diagnostig ?

min pc :
Soltek SL-75DRV5
MSI geforce 4 TI 4600
2 x 256 Samsung PC 2700 DDRRAM
80 GB seagate barracuda HDD
AMD XP 2000 processor

Jeg kører med WIN XP Dansk

på forhånd tak !
Green
Avatar billede green1 Nybegynder
26. februar 2003 - 09:34 #1
Avatar billede morten_leth Nybegynder
26. februar 2003 - 09:35 #2
hvor stor er din psu???
Avatar billede webdesigner Praktikant
26. februar 2003 - 09:36 #3
hvordan der den formateret??? FAT16/32 eller NTSC?
Avatar billede webdesigner Praktikant
26. februar 2003 - 09:37 #4
PSU???
Avatar billede morten_leth Nybegynder
26. februar 2003 - 09:37 #5
strømforsyning.
Avatar billede webdesigner Praktikant
26. februar 2003 - 09:38 #6
Åhhhh Strømforsyning!!!
Avatar billede green1 Nybegynder
26. februar 2003 - 09:39 #7
NTSC - 300 w PSU
Avatar billede green1 Nybegynder
26. februar 2003 - 09:44 #8
har faktisk lige sat en 400 w PSU mens jeg venter på HDD nr. 3 !  :o(
Avatar billede morten_leth Nybegynder
26. februar 2003 - 09:45 #9
det kan måske godt være derfor... for bare din geforce4 tager mange w ud af din psu... men du siger den også fejler i SEAGATEs Disk Diagnostig så ville jeg sende den til rep. spørge om det ikke kan gøres under garanti (hvilket det skal kunne når den er så ny), og prøve det først hvis det ikke hjælper så køb dig en større PSU
Avatar billede green1 Nybegynder
26. februar 2003 - 09:46 #10
de bliver byttet på garanti !
...men i mellemtiden kører min 10 gb FUJITSU bare fint !!!
større end 400 w ???
Avatar billede morten_leth Nybegynder
26. februar 2003 - 09:49 #11
jeg tror det ville være fint...
Avatar billede green1 Nybegynder
26. februar 2003 - 09:49 #12
før den 1ste SEAGATE gik død havde jeg problemer med at den "kørte meget"
dvs. at hver gang jeg startede et program op så blinkede lampen til HDD hverandet sekund og pc laggede, det kunne vare 1-2 minutter !!??
Avatar billede morten_leth Nybegynder
26. februar 2003 - 09:50 #13
sorry havde ikke lige set det du havde skrevet før mit indlæg... det er fint...
Avatar billede morten_leth Nybegynder
26. februar 2003 - 09:51 #14
tag så meget backup af den og send den til rep... det er helt klart en hardware fejl...
Avatar billede green1 Nybegynder
26. februar 2003 - 09:55 #15
den ER til bytning !
den 1ste kørte som en drøm i 5 mdr, så fik jeg den byttet forleden til nr 2.
nr 2 holdte i 2 timer, så lavede den underlige lyde og gik totalt ned, den kunne slet ikke startes !! det var i torsdags, nu skulle nr. 3 komme i morgen !
håber at det bare var et grimt tilfælde med de 2 første eller at min 400w PSU løser problemet !?
:o(
....min gamle fujitsu kører da, men langsomt...og 10 gb er for lidt !  :o)

Ingen andre bud på hvad problemet kunne være ??
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2003 - 10:28 #16
NTSC er ikke et filsystem, det er den amerikanske standard for farvetv.
Det andet hedder NTFS
Avatar billede krusell Nybegynder
26. februar 2003 - 10:50 #17
hehe
Bytter også altid om på de to.
Dog mest når jeg snakker om fjernsyn. Synes også ham forhandleren kiggede underligt på mig, da jeg sagde at fjernsynet skulle kunne klare NTFS :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2003 - 10:58 #18
NTS er nem at huske - frit oversat = Never The Same Color ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2003 - 10:59 #19
rettelse:

NTSC er nem at huske - frit oversat = Never The Same Color
NTFS Newer Technology File System, tror jeg nok ;o)
Avatar billede ullum Praktikant
26. februar 2003 - 11:01 #20
du har jo også mulighed for at montere en hd køler, de blir varme.
Kig også i settings for strømstyring, hvis den kører i lang tid kan det også være med til at "dø" dem, især idag hvor de kører hurtigt
Avatar billede green1 Nybegynder
27. februar 2003 - 11:02 #21
joooo, men 2 timer skulle du jo nok køre !
:o)
Avatar billede ullum Praktikant
27. februar 2003 - 12:34 #22
ja det skriver du jo også hvis jeg kigger ordentligt efter
Avatar billede green1 Nybegynder
22. marts 2003 - 09:22 #23
....unskyld det sene svar !