Avatar billede cyruz Nybegynder
25. februar 2003 - 16:30 Der er 11 kommentarer

Hard Disk Errors

Jeg har 2 harddiske der laver errors i nogle sectors. Er der nogen der ved om jeg kan lave dem og få fejlene væk?

Hvad program skal bruges til det?
Avatar billede alrua Nybegynder
25. februar 2003 - 16:32 #1
scandisk i windoze eller norton disk doctor... :)
Avatar billede krusell Nybegynder
25. februar 2003 - 16:34 #2
Du kan evt. få scandisk til at få windows, til ikke at bruge de sectorer mere.
Eller du kan kigge på det firma, der har lavet diskene's hjemmeside og hente værktøjer der.
Men er de først begyndt, at lave fejl, så har de nok ikke langt igen. Så ikke noget vigtig data på dem. Ellers mister du det sikkert,

krusell
Avatar billede tbr-doa Nybegynder
25. februar 2003 - 16:38 #3
er der garanti på så få dem byttet, det har en tendes til at blive være.
eller gå ind på hd fabrikantens hjemmeside, de har mange gange et værktøj som kan lowlevel formatere hd.
Avatar billede cyruz Nybegynder
25. februar 2003 - 16:43 #4
jeg kan ikke komme til at installere win på dem pga de errors...
Avatar billede alrua Nybegynder
25. februar 2003 - 16:46 #5
du kan jo prøve med scanddisk fra dos, eller du kan sætte dem som ekstra-harddiske i en anden computer hvor windoze er installeret i forvejen og se om du kan løse problemet der...ellers må du nok skifte dem ud...
Avatar billede serverservice Praktikant
25. februar 2003 - 18:53 #6
Her er en boot disk som du kan bruge til test og repair
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm#DFT
Avatar billede hottadpole Nybegynder
25. februar 2003 - 19:58 #7
Hvis du booter på en almindelig bootdisk og formaterer drevet bliver de defekte sektorer markeret som "bad" og vil ikke blive brugt mere. Det kan dog tage en grum tid og sektor fejl har det med at brede sig.
Avatar billede ebe Praktikant
25. februar 2003 - 23:11 #8
som regel kan man også hente et diagnoseprogram på producentens hjemmeside under "support". det kan som regel isolere defekte sektorer og rette fejl. men som andre har sagt længere oppe, når diskene begynder på det skidt, har de som regel ikke langt igen. så sørg bare for at redde dine data over til en anden disk!
Avatar billede krusell Nybegynder
22. april 2003 - 13:11 #9
har noget af det hjulpet?
Avatar billede cyruz Nybegynder
02. juni 2003 - 18:18 #10
nope
Avatar billede serverservice Praktikant
06. juni 2003 - 00:16 #11
Ja hvilke typer diske er det? Der findes nemlig specielle diskrep. fra producenten