Avatar billede kirsten Nybegynder
06. november 2000 - 10:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hva\' Sker Der Med Win ME!?!?!?!?

Har lige installeret Win ME... Det kører sgu faktisk ok, bortset fra når jeg kører spil fra harddisken så skodder det monster vildt.
Det virker som om Win ME tror det er en 286 med 2 mb grafik kort....! Jeg prøvede med nogle spil fra CD og der kører det en smule bedre..... Forresten så har jeg en 400 mhz amd k6-2 med 128 mb ram og et matrox g400 max dualhead grafik kort med 32 mb ram. Er der nogen som har oplevet det samme?????

Christian :0(
Avatar billede zycho Nybegynder
06. november 2000 - 10:47 #1
Ja jeg har oplevet det samme!! Jeg vil fraråde WinME af mange årsager ( disse er baseret på egne, og venners erfaringer ) :

1: Man får regelmæssigt explorer-fejl
2: Det understøtter ikke dos ting fuldt ud
3: (den vigtigste) Har du et VIA chipset som jeg, har du slet ikke fuld udnytte i dine spil. Rundt regnet 50 %!! ( kan ikke huske hvor jeg har læst det, men i et pc-blad ). Og det er nok dette punkt som besvarer dit spørgsmål.......

Men WinME ser selvfølgelig lidt mere blæret ud end win98se og den starter også hurtigere op......
Avatar billede zycho Nybegynder
06. november 2000 - 10:48 #2
VIA har nemlig ikke lavet en driver (endnu) som understøtter WinME fuldt ud....
Avatar billede kirsten Nybegynder
06. november 2000 - 11:27 #3
Ja jeg tænkte det nok... endnu en gang MS FUCK UP!
Der er sgu nok ikke andet for end at gå tilbage til Win98...

Christian
Avatar billede daniel222 Nybegynder
06. november 2000 - 12:29 #4
  Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige til dette, den computer du beskrev skulle kunde køre spil. Det svar jeg kan give dig er enten at køre installationen forfra eller skifte grafikkort.
Matrox er noget af det mest ustabile og dårliste kort du kan få. Hvis det virker på 95/98 Så er skal du bare have en ny driver til dit grafikkort, for så er det driveren der er for gammel til Windows ME.
Avatar billede denboj Nybegynder
06. november 2000 - 13:36 #5
jeg synes at mit win me giver færre og færre fejl efterhånden - jeg ved ikke hvad jeg har gjort det kan være at det bare er ved at finde sin plads i stolen - jeg har haft det i et par måneder nu :-)
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
09. november 2000 - 14:26 #6
Windows ME.. er et udemærket program, det er grundbaseringen til whistler..
Anyway,, problemet er det er et grund system, og kun kører med alt som standard, dvs man er nød til at tweake den..

Mit råd, If it isent broke tweak it..
Det gælder ALT, kort, proccersere, Ram osv.. inclusiv windowss.. det eneste man ikke skal tweake er systemer som Linux, og unix. da de er stabile... og logiske. *gg*
Jeg fik forklaret hvordan styrre systerme hang sammen, og jeg kan kun give ret i :
Styre sytemerne er ligsom en lufthavn, med pasagere.

Windows : man sætter sig ud i flyet, og det lætter og styrte ned af uforklarlige årsager.

Dos/Unix : Man skubber flyet igang, springer på, også flyver det lidt, også ud at skubbe igen..

Linux : man fåe flyet i stumper så kan man SELV, samle det. (\"dejligt\")