Avatar billede www.faktaomvold.org Nybegynder
23. februar 2003 - 11:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Linjeskift i et text-field (mx version)

Hej Eksperter

Jeg importerer nogle data fra et txt-dokument I mit txt-dokument er følgende kode:

ko=<a href="http://www.html.dk">Her er et link til html.dk</a> <br>
<a href="http://www.html.dk">Her er et link til html.dk</a>

I mit text-field, kan jeg se begge html adresser, når jeg udvider mit text-field, men dette er ikke holdbart for mig.

Jeg har derfor indstillet mit text-field, således:

Html rended

Line type: Multiline. (har i øvrigt prøve alle tre mulighed).

Hvad går der galt?

Håber I vil hjælpe mig endnu engang...

/Anders
Avatar billede _k Nybegynder
23. februar 2003 - 12:07 #1
Det kan godt være det er mig der er søndagstræt, men jeg forstår ikke spørgsmålet?

Kommer links'ene på samme linje? Eller vil du kun have vist et enkelt link af gangen?
Avatar billede www.faktaomvold.org Nybegynder
23. februar 2003 - 12:27 #2
Jeg kan kun se links'ne alt efter hvor meget jeg udvider mit text-field.

Jeg kunne godt tænke, mig at jeg kunne se links'ne uafhængig af mit txt-field's størrelse.
Avatar billede _k Nybegynder
23. februar 2003 - 12:33 #3
Det du vil vide, er altså, om det er muligt dynamisk at tilpasse et tekstfelts størrelse til dets indhold? Altså hvis du har 10 linjers links, skal tekstfeltet være stort nok til at kunne rumme dem alle. Men hvis der kun er 5 links, så skal det kun være 5 "linjer" højt?
Avatar billede www.faktaomvold.org Nybegynder
23. februar 2003 - 13:49 #4
ja
Avatar billede thulstrup Nybegynder
23. februar 2003 - 13:52 #5
Sæt det her ind i din frame:

tekstfeltNavn.autosize = true;
Avatar billede thulstrup Nybegynder
23. februar 2003 - 13:52 #6
...hvor dit tekstfelt har instance navnet "tekstfeltnavn".
Avatar billede _k Nybegynder
23. februar 2003 - 14:08 #7
det var også noget i den retning jeg ville have tilrådet. Min indgangsvinkel havde dog været mere i retning af scriptet tekst og andet indviklet. cellb10ck løsning er i hvert fald betydeligt simplere :o)
Avatar billede t-hviid Nybegynder
23. februar 2003 - 16:28 #8
Hvis du vil have ventre-,højre- eller center-justeret skriver du bare
tekstfeltNavn.autosize = left; for venstre
tekstfeltNavn.autosize = rigth; for højre
tekstfeltNavn.autosize = center; for centrer
Avatar billede t-hviid Nybegynder
23. februar 2003 - 16:29 #9
rigth = right
:-)