Avatar billede medazza Nybegynder
22. februar 2003 - 19:44 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Microsoft Windows XP Professional UK (Educational Upgrade) ??

Er det korrekt at man kan lave en FULL installation af Microsoft Windows XP Professional UK (Educational Upgrade) , er dette korrekt og i såfald, hvordan gør man ?

Jeg har en DK Win98 CD, men ønsker en UK XP. Har det nogen betydning under installation at den ene er DK men den nye er UK ?

På forhånd tak!
Avatar billede initializing Nybegynder
22. februar 2003 - 19:45 #1
Du kan ikke skifte fra det ene sprog til det andet.. Ergo kan du ikke bruge XP til noget..
Avatar billede medazza Nybegynder
22. februar 2003 - 19:45 #2
Ups! Nå, men jeg tror der er nok "korrekte" ord i mit spørgsmål. :)
Avatar billede medazza Nybegynder
22. februar 2003 - 19:47 #3
Jeg skal jo ikke skifte sprog. Jeg skulle helst have en full install af XP Pro. Men XP skal jo se min DK CD først. (Eller skal jeg så hellere vælge en XP DK?)
Avatar billede initializing Nybegynder
22. februar 2003 - 19:48 #4
Du kan ikke lave en fuld installetion fra en upgrade CD..
Avatar billede tangveje Nybegynder
22. februar 2003 - 19:51 #5
initializing > Kan du sagtens, hvis du blot kan fremtrylle f.eks. en Win98 Full install CD under installationen. Den skal bare vide at du har ret til at "opgradere"
Avatar billede medazza Nybegynder
22. februar 2003 - 19:53 #6
Dvs at da jeg nu har en Win98 Full Install CD så kan det lade sig gøre ? :)
Avatar billede tangveje Nybegynder
22. februar 2003 - 19:55 #7
Jep, start op med din XP CD, et stykke inde i installationen beder den dig om at indsætte din Win98 CD (eller en anden, tidligere, version af Windows), gør som den siger og det hele skulle køre fint :)
Avatar billede medazza Nybegynder
22. februar 2003 - 19:56 #8
Og alt dette kan jeg gøre på en "ren" HDD ? (Ja, undskyld jeg er spørgejørgen, men skal liige være 100% sikker inden jeg kaster mig ud i det ;) )
Avatar billede medazza Nybegynder
22. februar 2003 - 19:57 #9
Btw, husk lige at lave et svar tangveje :)
Avatar billede tangveje Nybegynder
22. februar 2003 - 19:58 #10
Det har jeg da i hvert fald gjort adskillige gange :)
Avatar billede terry Ekspert
22. februar 2003 - 19:58 #11
Go into the PC BIOA and choose to boot from the CDROM and NOT the Harddisk or floppy. Then insert the XP cd and re-boot. Follow instructions from there! You "may" be asked to insert the W98 CD
Avatar billede terry Ekspert
22. februar 2003 - 19:58 #12
.
Avatar billede medazza Nybegynder
22. februar 2003 - 20:00 #13
Tak! Thanks! ;)
Avatar billede tangveje Nybegynder
22. februar 2003 - 20:00 #14
:)
Avatar billede terry Ekspert
23. februar 2003 - 09:07 #15
selv tak, did my solution help?