Avatar billede funkystuff Nybegynder
22. februar 2003 - 16:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flaskehals?

Når jeg spiller de lidt tungere spil (Unreal II, C&C-Generals), sker det ind imellem at grafikken "hakker" i det.
Jeg ved godt at der normalt bare skal et hurtigere system til, men drejer det sig om periodiske "hak". Der synes ikke at være nogen sammenhæng mellem dette og hvor meget grafik der er på skærmen. Imellem disse hak, kører det hele perfekt, med høj FPS.
Hvor kan flaskehalsen være?

Sys:
XP 1900+
512 Mb DDR2100
GF4 ti4400
XP pro
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. februar 2003 - 16:44 #1
har du opdaterede drivere til dit chipset?!
Avatar billede funkystuff Nybegynder
22. februar 2003 - 16:46 #2
Tja, det er vel et par måneder siden. Det kunne være jeg lige skal kigge på nye VIA-drivers...?
Jeg havde egentlig en formodning om at det var HD eller måske en XP memory/cache setting...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. februar 2003 - 16:50 #3
du kan jo prøve at loade defaults i bios.
Avatar billede armgas Nybegynder
24. februar 2003 - 21:10 #4
det kan jo være mange ting :)
HD i brug pga. for lidt RAM? (XP æder mange RAM, især hvis du kører mange små "smarte" programmer i process linien)
en drilsk GF4 driver?
Chipset ISÆR hvis det er VIA :)

Antivirus?
andre små programmer som kører regelmæssigt?