Avatar billede the_email Nybegynder
22. februar 2003 - 16:26 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med at installere FreeBSD

Hej 'Xperter.

Jeg har netop downloadet FreeBSD fra www.linuxiso.org og vil nu gerne installere det. Jeg har hentet CD1 - ikke den minimale, men den "almindelige". Jeg har lavet to bootdisks med "kern.flp" og "mfsroot.flp" og de virker fint nok. Jeg kommer så til en menu hvor jeg kan vælge hvilket software jeg vil installere og vælger så det jeg nu skal bruge (mail, FTP osv). Så bliver jeg bedt om at vælge medie og der vælger jeg cdrom-drevet som virker og CDen er sat i. Den kommer så med enellerandet meddelse og jeg skal vælge et andet medie. Jeg har så prøvet at vælge at downloade den, men da jeg kører med dynamisk IP, kender jeg ikke min IP-adresse som jeg jo skal bruge. Så hvad gør jeg nu? - enten skal jeg have CDROM-drevet til at virke eller også skal nettet køre på en eller anden måde; i bestemmer selv.

Håber I kan hjælpe.

TheEmail
Avatar billede postndk Nybegynder
22. februar 2003 - 16:48 #1
kan du ikke sætte den til at køre dhcp, så finder den selv dine indstillinger til netkortet....
Avatar billede the_email Nybegynder
22. februar 2003 - 16:50 #2
Hvordan gør jeg det. Jeg bliver bedt om at skrive IP-adressen...
Avatar billede postndk Nybegynder
22. februar 2003 - 16:53 #3
du skal sige at du vil installere freebsd via ftp og ikke cd'r ...
Avatar billede the_email Nybegynder
22. februar 2003 - 17:02 #4
Okay, FTP. Prøver lige...
Avatar billede the_email Nybegynder
22. februar 2003 - 18:01 #5
Nej det duer ikke. Den spørger om jeg vil sætte det der IPv6 op selv. Det svarer jeg nej til. Så spørger den om jeg vil søge efter DHCPservere, der svarer jeg Ja. Så går der ca. 30 sekunder og så går den til den samme skærm som når jeg vælger sætte IPv6 op selv.... Men kan jeg gøre noget for at få den til at inst. fra CDROM???
Avatar billede daquar Nybegynder
22. juni 2003 - 15:46 #6
Hvis du henter mini-isoen i stedet for ligger der alt andet end packages og ports, dvs. alt hvad du skal bruge for at installere et system.. og hvis der er problemer med dit netkort (det må der jo næsten være) er det nok lettere at ordne det senere.

Når det så virker kan du jo bare installere resten over nettet (hvis der er nogle packages eller ports du mangler)
Avatar billede the_email Nybegynder
13. august 2003 - 19:06 #7
Lukker spm.